Online nakupovanie prestáva plniť želania spotrebiteľov. Až tri štvrtiny zákazníkov v prieskume Criteo found uviedli, že e-shopy sú síce funkčné, ale strácajú iskru. Viac než 60 percent respondentov vníma elektronické nakupovanie len ako spôsob na uľahčenie si života. Pre mnohých sa stalo nudnou rutinou, zákazníkom chýba radosť z nečakaných objavov, uvádza Fortune.

Zatiaľ čo kamenné predajne ponúkajú zážitkové nakupovanie, online svet je podľa 79 percent opýtaných osamelý. Navyše, väčšina spotrebiteľov sa cíti zahltená množstvom produktov. V konečnom dôsledku len polovica zákazníkov považuje online nakupovanie za príjemný zážitok.

Tento trend nie je dobrý ani pre zákazníkov, ani pre obchodníkov. Otázkou zostáva, ako vrátiť online nakupovaniu emócie. „Aby si maloobchodníci opäť získali online zákazníkov, musia ísť nad rámec efektívnosti a ponúknuť personalizované, intuitívne a emocionálne zážitky,“ uviedla výkonná riaditeľka Criteo pre USA Sherry Smithová.

A,Heap,Of,One,Hundred,Dollar,Bills,On,The,Us
Neprehliadnite

Kým banky pchajú miliardy do vankúšov, Američania vo veľkom míňajú

Riešením môže byť spojenie pohodlia e-shopov so zážitkom z nečakaných objavov cez personalizované odporúčania či dynamický obsah odrážajúci preferencie zákazníkov. Dôležitou úlohou v tomto procese môže byť umelá inteligencia, ktorá dokáže cielene ponúknuť produkty aj 36 percentám zákazníkov, ktorým chýba radosť z nečakaného objavu.

Personalizácia naráža na otázky ochrany dát. Až 79 percent maloobchodníkov uvádza, že obavy o súkromie sú prekážkou pre rozvoj inovatívnych stratégií. Napriek tomu 43 percent zákazníkov nemá problém s tým, aby obchodníci využívali ich údaje na skvalitnenie nakupovania. Podľa S. Smithovej je práve teraz čas, aby obchodníci využili príležitosť a prebudili emócie cez interaktívnu reklamu, limitované ponuky či špeciálne kampane.

Ďalšie dôležité správy

Pre lásku alebo luxus? Prečo zostávame vo vzťahoch s mužmi, ktorí nás trápia, no poskytujú pohodlie a komfort?
Neprehliadnite

Bohatí príslušníci generácie Z prepisujú pravidlá luxusu. Na čo najviac míňajú?