Ruský startup Orbital Display so spoločnosťou StartRocket spolupracujú na myšlienke priniesť reklamné bilbordy na nízku orbitu Zeme, teda zhruba vo výške 400 až 500 kilometrov. Plán chcú zrealizovať pomocou siete malých škatuľkových satelitov, takzvaných CubeSats, medzi ktorými budú rozvinuté pevné, odolné a reflexné plachty či fólie zachytávajúce a odrážajúce slnečné svetlo.
Ako opisuje portál Astronomy, vďaka nastavenej konštelácii a zachytenému svetlu sa vytvorí objednaný obrazec a satelity tak môžu na požiadanie zobraziť logá spoločností ako McDonald’s, KFC, Coca-Cola a ďalších mnohých značiek.
Rýchle varovania od vlády
Autori projektu tvrdia, že technické problémy s uskutočniteľnosťou, ako napríklad udržanie formácie satelitov, vyriešili. Rovnako podľa nich neexistujú zákony ani predpisy, ktoré by ich v oblasti vesmírnej reklamy nejako obmedzovali. Právnici oslovení zahraničnými médiami to však legislatívne vidia trochu diskutabilnejšie.
Spoločnosť StartRocket dodáva, že v prípade mimoriadnych situácií táto technológia umožní vládam rýchlo vydať na oblohe naliehavé upozornenia.
Koľko si spoločnosť plánuje presne účtovať za zviditeľnenie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?