Analýza mzdových údajov od ADP ukázala, že oproti roku 2022 vzrástol v marci podiel novoprijatých kandidátov, ktorí už v tej istej firme kedysi pracovali. Názov preto dostali „bumerangoví zamestnanci“. Tento nárast bol obzvlášť výrazný v informačnom sektore, ktorý zahŕňa technologické a mediálne pozície.
Firmy si dnes nových ľudí vyberajú oveľa opatrnejšie než kedysi. Mnohé sa obracajú na bývalých zamestnancov, ktorí sa im osvedčili. „V období neistoty na trhu práce dáva zmysel, aby sa zamestnávatelia aj zamestnanci držali toho, čo už poznajú,“ povedala pre Business Insider hlavná ekonómka ADP Nela Richardsonová.
Podľa nej môžu podniky pri obsadzovaní voľných pozícií uprednostňovať bývalých pracovníkov, pretože už poznajú firemnú kultúru a budú mať s ich zaškolením menej práce. Navyše, zamestnávatelia už vedia, čo od nich z hľadiska produktivity a pracovného výkonu očakávať. „Chcete za svoje peniaze získať čo najviac hodnoty. Často je tou pravou voľbou práve bývalý zamestnanec,“ uviedla Richardsonová.
Vzhľadom na nárast počtu „navrátilcov“ môže byť pre pracovníkov rozumné vychádzať s bývalými zamestnávateľmi zadobre. „To, akým štýlom opustíte zamestnanie, je rovnako dôležité ako to, ako do nej nastúpite,“ dodala ekonómka.
Ďalšie dôležité správy
