V čase, keď sa im zisk medziročne prepadol takmer o 200 miliónov eur, prichádza prepúšťanie do úvahy ako jeden z logických prostriedkov na vylepšenie hospodárenia. Nahradiť ľudí by časom mohli vďaka digitalizácii počítače.

Krutil Peter, SLSP
Neprehliadnite

Prvá veľká banka ohlásila prepúšťanie, ďalšie môžu nasledovať

Pre finančné domy je však ťažké zveriť starostlivosť o klientov softvéru, pretože hrozí, že by si klientov mohli ešte viac pohnevať. Napriek tomu, že niektoré banky už komunikujú s klientmi prostredníctvom virtuálnych poradcov, tí sa zatiaľ veľmi nevyznamenali. Často fungujú len ako alternatíva vyhľadávania na stránke. Klient, ktorý potrebuje riešiť konkrétny problém, pri komunikácii s počítačom zväčša neuspeje.

Aj pre nedokonalosť umelej inteligencie majú zatiaľ minimálne bankoví poradcovia svoje miesto isté. To však neplatí o zamestnancoch v centrálach. Ohrozené sú všetky pracovné miesta, pri ktorých pracovníci vykonávajú opakujúce sa činnosti, ktoré možno zautomatizovať. A to nie je hudba ďalekej budúcnosti, ale súčasná realita.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa