Čoraz viac čínskych farmárov sa v rámci živobytia spolieha na streamovacie platformy, kde vedia prísť k vcelku pekným peniazom. Ich moderný spôsob podnikania vdýchol nový život dlhodobo zanedbávanému vidieckemu hospodárstvu. V roku 2023 uskutočnili spotrebitelia cez aplikáciu Kuaishou približne 1,4 miliardy objednávok na poľnohospodárske produkty. To je o 56 percent viac než rok predtým.

E-commerce gigant Alibaba uvádza, že medzi rokmi 2021 až 2024 predal v chudobných oblastiach Číny tovar v hodnote 53,5 miliardy eur. Čínske samosprávy tento biznis model plne podporujú. Niektoré z nich ponúkajú školenia pre navrátilcov z miest, ako aj pre čerstvých absolventov vysokých škôl, píše Economist.

Tak ako milióny obyvateľov čínskeho vidieka pred ňou, aj Sing Ťien-li zamlada opustila rodnú dedinu a odišla do veľkého mesta, kde si našla prácu v závode na oblečenie. Dnes má 38 a opäť žije na farme. Rozdiel je ten, že zarába viac peňazí než kedykoľvek predtým.

Sing Ťien-li pestuje pivónie, ktoré následne predáva prostredníctvom živého vysielania na sociálnych sieťach. Keď jej ide karta, dokáže za deň zarobiť zhruba 364 eur. Toľko dostávala v závode za mesiac práce.

Dvojica obchodníkov známa pod prezývkou „Bratia Chua-nungovci“ sa zas preslávila chovom bambusových potkanov, ktoré s hrdosťou prezentuje virtuálnemu publiku na streamovacích platformách. Tieto veľké hlodavce sa v niektorých častiach Číny konzumujú. V aplikácii Douyin sleduje bratov 3,6 milióna fanúšikov.

Li C'-čchi sa zas ľuďom snaží predať konkrétny životný štýl. Na platformách ako Weibo zverejňuje videá idylických scenérií, kde zbiera zeleninu, seká bambus, pripravuje tradičné jedlá a túla sa po lesoch. V roku 2020 takto údajne predala produkty za 194 miliónov eur.

Ďalšie dôležité správy

Slováci podľahli novému čínskemu e-shopu.
Neprehliadnite

Čína tlačí lacný tovar do EU, keďže v USA dražie. Brusel zaspal s politikou proti malým balíkom