Obchodná vojna medzi Spojenými štátmi a Čínou prešla do novej fázy. Zrušenie takzvanej výnimky de minimis, ktorá umožňovala zasielanie malých balíkov z Číny a Hongkongu bez colnej povinnosti, zásadne mení obchod.

Nové obchodné toky preto čoraz viac smerujú na starý kontinent a najnovšie to potvrdzujú aj plány čínskeho retailového giganta, ktorý hľadá miesto v strednej Európe.

Honba za novými trhmi

Čínske spoločnosti, ktoré doteraz profitovali z exportu do USA, sa musia prispôsobiť novej situácii.

Jednou z najzásadnejších reakcií na túto zmenu je zrýchlená expanzia na európsky trh. Tam sa totiž rysuje nielen alternatíva k americkému dopytu, ale aj strategická základňa pre nové dodávateľské reťazce.

Túto príležitosť môže využiť aj Slovensko, ak sa dokáže rýchlo prispôsobiť a efektívne konkurovať krajinám ako Česká republika či Poľsko, a to najmä v oblasti logistiky a takzvaného industry developmentu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa