Tušili ste, keď ste zakladali SCR, že o pár rokov budete hovoriť business modeloch, ktoré budú firmám produkovať zisk vo virtuálnom – online svete?
Áno, SCR vznikla práve pre uspokojenie potrieb online trhu. Pre klientov tvoríme stratégie, funkčný dizajn, kreatívne a technologické riešenia, cielený obsah už niekoľko rokov, no od začiatku som vedel, že toto nebude všetko. Doba sa pohla a v online je veľa nadšencov. Všetci sa snažia, zaujať, nechať sa rýchlo dohľadať, na pohľad upútať, či nadviazať vzťah cez zaujímaný obsah. To je učebnicovo veľmi správne a podľa toho sa dajú hľadať agentúry, ktoré vás do onlinu dostanú. Dnes to však nestačí. Produktov je mnoho a webových prezentácií o to viac. Treba ísť ďalej.
Máte na mysli inovácie, trendy, alebo celkom nové riešenia?
Mám na mysli nový prístup. Začíname s tým, čím klient už disponuje – potenciál a aktíva. Po analýze trendov a správania sa spotrebiteľa formulujeme ideu. Aplikácia idei okrem online ecosystému formuluje aj nový produkt či službu. Klienti občas zabúdajú na svoju veľkú súčasnú hodnotu, ktorú majú vo forme existujúcich online, či offline aktív, pričom pod aktívami klienta alebo značky rozumieme aktuálne databázy zákazníkov a postavenie na trhu, nevyužitý ecommerce potenciál produktov a služieb, sieť kamenných predajní, servisné strediská a call centrá, využívaný a alokovaný mediálny priestor, zabehnuté procesy, vyrábaný kontent atď. Neraz sa stáva, napríklad, že kľúčové weby prechádzajú do množstva mikrostránok len za účelom aktuálnej kampane. Skončí kampaň, zruší sa web, spotrebiteľ zabudne. My hovoríme o dlhodobých riešeniach a budovaní vzťahov na základe silnej a aktívnej databázy. Podľa jej správania vieme na mieru ušiť produkt, ktorý bude nový a trendy. Nebude strieľať na slepo a riskovať slabé konverzie. Dalo by sa povedať, že je to forma presne cielených a úspešných start-upov.
Veľa sa hovorí o novom prístupe agentúr a rozširovaní ponuky riešení. Je práve toto cesta pre vás?
V digitálnom prostredí poznáme pojem responzívny. Dovolím si tvrdiť, že žijeme responzívnu dobu nie len vo svete technológii. Znamená to, že aj agentúry sa musia svojimi riešeniami prispôsobovať a dokonale reflektovať na potreby. Nie len na potreby klienta, ale aj na potreby rozvoja klientovho biznisu a teda skôr na potreby koncového užívateľa, ktorého je potrebné preklopiť do polohy koncového spotrebiteľa. Toto je cesta pre nás. Nechceme prinášať jednorázové riešenia v podobe kampaní, ktoré skončia na digitálnom smetisku. Drvivá väčšina online aktivít nie je schopná priniesť to najhodnotnejšie – dostatočnú mieru konverzie, leady – teda reálne kontakty do databáz a následný predaj produktov alebo služieb.
Ako takéto riešenia predávate? Vedia sa na ne vaši klienti naladiť?
Áno ak preňho dávajú zmysel. Vždy navrhujeme produkt, ktorý je podložený dátami – robíme prieskum trhu, analyzujeme, vyhodnocujeme, nasadzujeme platformy na meranie úspešnosti. Niekedy prinesieme klientovi úplne prekvapivý bussines model. Chce to spomínané aktíva a napokon už „iba“ dôveru klienta.
Ako to konkrétne funguje?
Náš unikátny prístup „bussines lab“ monetizuje aktuálne platformy, alebo formuje nové digitálne dlhodobé projekty, z ktorých vytvoríme nový obchodný kanál. Jeho cieľom je generovať nové príjmy. Hovoríme o modeloch freemium, subscription, SMS platby, mesačné paušály atď. Užívateľ takýto kontent očakáva. Klient banky napríklad ocení možnosť odoberať mesačné analýzy, či dostávať pravidelné finančné poradenstvo. Reálne to funguje a užívateľ je k tomu online prostredím vychovávaný. Momentálne pripravujeme pre vydavateľstvo Ringier projekty založené práve na princípe nie jednorazovej a „drahej“ kúpy, ale povedzme dostupného dlhodobého prenájmu.
Myslíte, že takéto riešenia viete ponúkať každému?
Každému kto je zameraný na progres. Máme za sebou technologickú revolúciu a online prostredie sa stalo z pohľadu obchodu najdostupnejším. Netvrdím, že online je jediná cesta. Už pri samotnom marketingu sa určite bez offline-u nezaobídeme. Kto však má spomínané základné aktíva, mal by sa vydať touto cestou ich online zhodnocovania.
Fakty o SCR
- Fullservisová marketingová a technologická agentúra
- Pobočky - Bratislava / Banská Bystrica / Barcelona
- Viac ako 8 rokov na trhu
- Počet zamestnancov – viac ako 50
- Zakladajúci člen Asociácie Digitálnych Marketingových Agentúr
- Medzi jej klientov patrí napr.: Centrum Holdings, Heineken Slovensko, McDonald’s, Orange, OTP Banka, Ringier Axel Springer, Slovenské elektrárne, St. Nicolaus...