To, ako bude situácia vyzerať po vypršaní odkladu splátok, je zatiaľ nejasné. Banky sa budú k ľuďom v problémoch správať aj podľa toho, koľko ich bude. Čím väčší problém v bankovom sektore nastane, tým mimoriadnejšie opatrenia budú prichádzať do úvahy.

Zatiaľ o odklad splátok požiadalo približne 170-tisíc retailových klientov, väčšina odkladov sa bude končiť s blížiacim sa záverom tohto roka.

Na snímke minister financií SR Eduard Heger počas tlačovej konferencie so zástupcami bankového sektora na tému:
Neprehliadnite

Rýchlejší návrat k splácaniu úverov po pandemickom odklade klientov neláka

Banky sa zhodujú v tom, že najdôležitejšie je, aby klient včas svoje finančné ťažkosti banke oznámil. „Odporúčame začať problém riešiť tridsať dní pred očakávanou splátkou. Ak má klient najbližšiu splátku 23. septembra, o ktorej vie, že ju nebude vedieť uhradiť, mal by sa banke ozvať okolo 20. augusta,“ upozorňuje Zuzana Žiaranová, hovorkyňa Tatra banky.

Viac možností

Po vypršaní odkladu môže nasledovať ďalšia úprava splátkového kalendára. Banky ponúkajú niekoľko možností riešenia, ako napríklad predlženie lehoty splatnosti úveru alebo refinancovanie úveru.

„Klient má viacero možností. Najčastejšou však je, že banka na základe žiadosti a po individuálnom posúdení poskytne klientovi dočasné zníženie splátok na vopred definovanú dobu, najčastejšie na tri alebo šesť mesiacov,“ hovorí Z. Žiaranová s tým, že klient môže využiť štandardnú bankovú reštrukturalizáciu. Ide o riešenie, ktoré sa už ale objavuje v úverovom registri ako negatívna informácia.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa