Ak existuje segment hospodárstva, pre ktorý je typická vysoká fluktuácia zamestnancov, tak je to IT biznis. Aj napriek ekonomickej kríze brandža stále prežíva boom.

Spoločne generujú silný dopyt po zamestnancoch. Až donedávna v odvetví rástli platy, čo spôsobovalo, že IT špecialisti často menili prácu s vidinou lepších finančných podmienok. Pre firmy to bolo, samozrejme, nepríjemné. Ako sa tomu vyhnúť?

Zaujímavý pohľad ponúka kniha 128573>The Google Story. Opisuje, ako jedinečný prístup k ľudským zdrojom pomohol mediálnemu gigantu dostať sa tam, kde je dnes, a vytvoriť prototyp ideálneho zamestnávateľa.

Uvoľnená pracovná atmosféra, práca v menších skupinkách v duchu fair-play, možnosť vyčleniť pätinu pracovného času na vlastné projekty. Lákavé benefity, pri ktorých sa často stiera hranica medzi súkromným a pracovným životom.

Bezpečná plavba rozbúrenými vodami (Názor)

Taras Bača

Ľudia strácajú záujem ísť po práci domov. Aj keď firemnú kultúru Google nepovažujem za zaručený kľúč k úspechu, rozhodne poskytuje priestor na zamyslenie sa a implementáciu nových praktík s ľudskými zdrojmi.

Veď horizontálna hierarchia je, najmä v menšom kolektíve, výhodnejšia ako tá mocenská. Dovolenka je dôležitá vec pre psychickú rovnováhu človeka a „neodkladná" pracovná povinnosť by nemala byť dôvodom na jej zrušenie.

Zamestnanec, ktorý popri práci študuje, si zaslúži pochopenie a treba mu poskytnúť dostatočný priestor. Nesmie sa brať ako prostriedok úspory personálnych nákladov.

Zamestnanec, ktorý je ochotný ostať v práci aj do noci, je želaním každého zamestnávateľa. Aby však išlo o dlhodobo udržateľnú win-win situáciu, nesmie byť takýto prístup očakávaným pravidlom. Ani ostať bez patričného ocenenia.

Neobjavili sme Ameriku. Nie sme jedinou firmou, ktorá si váži zamestnancov a nepovažuje ich len za anonymné položky v databáze. Základným pravidlom je byť empatický a pristupovať k zamestnancom tak, ako by sa to páčilo vám na ich mieste.

Vysoká firemná kultúra heslo, ktoré si môže napísať do inzerátu na Profesii každý zamestnávateľ. Dosiahli ste ju vtedy, keď vás zamestnanci nebudú opúšťať pri prvom náznaku vyššieho platu od konkurenta.

Keď prácu vo vašej firme ponúknu aj svojim priateľom. A keď reputácia o vašej pracovnej atmosfére zaváži u nových uchádzačov viac ako cifra na výplatnej páske.

Autor je business development manager softvérovej spoločnosti Aston ITM.