Minulý rok bol v histórii spoločnosti Tauris Group najúspešnejší za celých takmer tridsať rokov jej existencie. Skupina, ktorá zahŕňa niekoľko výrobných závodov mäsa a mäsiarskych výrobkov, ako aj logistickú spoločnosť Calmar, dosiahla agregované tržby 176 miliónov eur. 

Tieto agregované údaje by skupinu vystrelili na tretiu priečku najväčších potravinárskych spoločností na Slovensku. Agregovaný zisk skupiny vzrástol na 9,3 milióna eur. Mäsiarom sa vlani na Slovensku všeobecne veľmi darilo.

V rámci skupiny Tauris zaznamenala dobré výsledky aj Ryba Košice. Ryba sa vlani po troch rokoch v strate prehupla do zisku 200-tisíc eur pri tržbách 29 miliónov eur. Pod výsledky skupiny, ktorá zamestnáva zhruba 1 440 ľudí, sa podpísali všetci zamestnanci a manažment pod vedením generálneho riaditeľa Richarda Dudu.

Riadenie skupiny a rozhodnutia, ktoré za posledné roky urobil, boli hlavným dôvodom, pre ktorý získal nomináciu na prestížnu cenu TREND Manažér roka 2021. 

Juraj Habovštiak z MTS
Neprehliadnite

Kto bude Manažérom roka 2021? Developer, poisťovák, mäsiar, riaditeľ farmafirmy či šéfka úradu

Ako by ste zhodnotili vlaňajší rok Taurisu?

Minulý rok bol náročný a turbulentný. Hoci potravinárstvo nezaznamenalo pokles dopytu zo strany koncových spotrebiteľov, značne sa zmenil význam jednotlivých segmentov či štruktúra predaja.

Kým segment horeca zaznamenal pokles, rástol podiel výsekového mäsa a ďalších výrobkov ako napríklad párkov. Objem ich predaja počas pandémie vzrástol o desiatky percent. 

Agregovaný zisk skupiny Tauris vlani vzrástol. Ako sa vám to podarilo?

Pod tento výsledok sa podpísali rozhodnutia, ktoré sme spravili ešte v rokoch 2018 a 2019, keď sme pristúpili k reštrukturalizácii všetkých druhov nákladov či už nepriamych, alebo personálnych, ktoré sa týkali našich obchodníkov.

Okrem toho sme úplne zmenili stratégiu firmy a smerovanie, a to orientáciou na prémiovú značku. Rozhodli sme sa vypustiť z portfólia nízkonákladové značky a nerentabilné produkty a zamerať sa na prémiový segment. Keď je niečo nerentabilné, znamená to, že ani zákazník to nevyhľadáva.

Začali sme budovať svoju značku Zipser a Gold rad, pričom dnes tieto dva smery predstavujú asi 60 percent tržieb firmy.

V akej miere sa pod rast zisku podpísalo ošetrenie nákladov a v akom spomínaná úprava portfólia?

Bolo to zhruba päťdesiat na päťdesiat.

Spotreba mäsa na Slovensku sa výrazne nemení. Skôr stagnuje. Rástli ste teda na úkor konkurencie?

Dá sa povedať, že na slovenskom trhu dochádza k určitej konsolidácii v tom zmysle, že silní hráči si upevňujú pozície. V predchádzajúcich rokoch sme zaznamenali presun spotrebiteľov k našej značke aj od konkurentov, keďže napríklad Púchovský mäsový priemysel sa už dlhšie nachádza v problematickej situácii a jeho podiel na trhu klesá. 

Po troch rokoch v strate sa do zisku dostala aj Ryba Košice, hoci jej tržby medziročne klesli o desať percent. Aké opatrenia ste urobili v nej?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa