Rozlúčka s mobilným operátorom bude opäť o niečo jednoduchšia. O prenos telefónneho čísla budú môcť zákazníci požiadať aj cez internet - bez toho, aby navštívili predajňu. S novinkou prichádza Telefónica O2.
On-line prenos čísla bude dostupný v prípade, ak záujemca prejde na faktúrované služby O2. Za ich aktiváciu zaplatí jeden cent (no získa i akciový letný bonus). Aké služby využíval u konkurencie, nie je podstatné.
Slabším miestom on-line prenosu je možné predĺženie celého procesu. Štandardne, pri osobnom podaní na predajni, trvá päť dní. Pri internetovej žiadosti - ako upozorňuje O2 - to môže byť osem až pätnásť dní. Dôvodom je, že dokumenty, ktoré operátor pre zmanažovanie prenosu potrebuje, musí zákazník aj tak fyzicky podpísať.
V praxi to funguje nasledovne: záujemca cez e-shop O2 odošle objednávku, ktorú si uňho operátor následne telefonicky overí. Do siedmich dní mu potom doručí SIM kartu s dočasným telefónnym číslom, zmluvu o pripojení a žiadosť o prenos čísla s dohodou o predĺžení lehoty na prenesenie čísla. Po ich vyplnení a podpísaní doručí kuriér dokumenty do troch dní do O2 a začína plynúť lehota piatich pracovných dní na štandardný prenos čísla.
Počas prechodného obdobia zákazník môže naďalej využívať buď služby svojho aktuálneho operátora (s pôvodnou SIM kartou) alebo O2 (s doručenou SIM kartou s dočasným číslom). O dokončení prenosu ho informuje esemeska. Od tohto momentu už s pôvodným telefónnym kontaktom využíva služby O2.
Snaha o zjednodušenie prenosu čísla je od najmenšieho slovenského mobilného operátora pochopiteľná. Možnosť nechať si pôvodný telefónny kontakt identifikovala Telefónica ako jeden z top aspektov pri získavaní nových klientov, ktorých láka od konkurencie. Od začiatku tohto roka takto do O2 z Orangeu a T-Mobilu prešlo 70-tisíc zákazníkov.
Foto na titulke - Nokia