Slovenská pošta, š.p., Banská Bystrica zaznamenala 20-percentný pokles zásielok vianočných pohľadníc a novoročných blahoželaní. Sčasti aj zásluhou internetu – elektronickej pošty a webových stránok, ktoré umožňujú bezplatné posielanie elektronických pohľadníc s rozličnou tematikou.
Napríklad služba Pohladnice.sk (funguje od roku 1997) v predvianočnom období od 1. do 24. decembra rozpošle približne 60-tisíc pohľadníc. To znamená v priemere 100 vianočných a novoročných pohľadníc za hodinu. Stránku v uvedenom období navštívi denne päťtisíc unikátnych používateľov internetu.
Na stránkach virtuálnych trafík si možno vytvoriť originálnu elektronickú pohľadnicu – k dispozícii je paleta fotografií, pozadí, farieb či hudobných motívov. Hotový pozdrav možno rozoslať naraz alebo postupne podľa zvoleného harmonogramu. Príjemca dostane e-mailom adresu internetovej stránky, na ktorej si môže elektronickú pohľadnicu prezrieť. Systém odosielateľa na vyzdvihnutie pohľadnice upozorní.
Niektorí prevádzkovatelia pohľadnicových stránok poskytujú tieto služby aj na komerčnej báze. Vianočné a novoročné pozdravy, ktorých mnohé firmy každoročne rozosielajú stovky, vychádzajú v elektronickom formáte lacnejšie ako v tradičnej papierovej forme. „Súčasťou vianočného pozdravu môže byť všetko, čo dovoľuje špecifikácia HTML formátu a čo možno korektne zobraziť internetovým prehliadačom,“ dodáva Rudolf Bista, technický riaditeľ spoločnosti EL&T, s.r.o., Bratislava, prevádzkujúcej server Pohladnice.sk. Cena služby sa stanovuje dohodou. Odvíja sa od počtu adresátov, pričom jeden adresát podľa R. Bistu vychádza minimálne na 0,50 Sk.
O zavedení pohľadnicovej služby korporatívnym klientom – avšak pravdepodobne až od budúcich Vianoc – uvažuje aj prevádzkovateľ internetového portálu Zoznam.sk. S jej poskytovaním však súvisí niekoľko problémov. Je otázne, či posielanie vianočných internetových pozdravov možno alebo nemožno považovať za nevyžiadanú poštu (spam), ktorú slovenská legislatíva zakazuje.
Okrem toho môže mať potenciálny zadávateľ zviazané ruky tým, že nesmie poskytovať údaje o svojich obchodných klientoch tretej strane, ktorou rozosielateľ elektronických vianočných pohľadníc rozhodne je.