Čo podnietilo takéto spojenie a čo si od toho spoločnosť sľubuje?

Z. B.: Spojením HPE Enterprise Services a CSC vznikla jedna veľká spoločnosť, ktorá dokáže pokryť oveľa širší priestor. Firma CSC prináša so sebou riešenia v oblastiach, ako je zdravotníctvo, poisťovníctvo, finančníctvo. HPE zas prináša znalostnú bázu a skúsenosti z oblasti aplikačných riešení a služieb, consultingu, outsourcingu, predovšetkým v oblasti automobilového, výrobného priemyslu, dopravy, verejného sektora. Vzniká tak portfólio, ktoré je dnes vzhľadom na požiadavky trhu šité na mieru tomu, aby sme dokázali viesť našich zákazníkov na ceste ich digitálnej transformácie. A tým nemyslím zmenu komunikácie na digitálnu, ale zákazníkov sprevádzame celým procesom a pomáhame im riešiť výzvy, s ktorými sú dennodenne konfrontovaní. Vznik DXC Technology súvisí najmä s rozšírením portfólia produktov, od ktorého očakávame, že nám pomôže dosiahnuť úspech a zaradí nás to medzi tri najsilnejšie firmy na trhu. Zmeny, ktorými naša spoločnosť prešla, nič nemenia na našej filozofii, že chceme byť predovšetkým spoľahlivým partnerom našich klientov.

DXC Technology: Favorit na pozíciu lídra v digitálnych transformáciách

Čo bude toto spojenie znamenať pre Slovensko?

Z. B.: Na Slovensku pokračujeme v smerovaní ako doteraz, pokiaľ ide o aplikačné riešenia pre komerčný, ale aj verejný sektor. Chceme však rozšíriť naše pôsobenie hlavne do oblasti finančníctva, poisťovníctva a zdravotníctva. Spojením HPE a CSC vznikne ešte silnejšia firma, nebudeme mať dodatočné náklady, nebudeme musieť nikoho prepúšťať. Ak by som to prirovnal k puzzle, pre nášho zákazníka vznikne nový obrázok – krajší, jednoduchší, čitateľnejší a hlavne efektívnejší, ako bol ten predtým.

DXC Technology: Favorit na pozíciu lídra v digitálnych transformáciách

Keď sa povie technológie, mnohí si predstavia počítače či mobily. Čomu konkrétne sa venuje DXC Technology?

Z. B.: Sú to už spomínané aplikačné riešenia. Orientujeme sa na verejný sektor, ale rok čo rok sa zvyšuje náš podiel aj na komerčnom trhu. Z verejného sektora spomeniem napríklad projekt Centrálna správa referenčných údajov. Je to systém, ktorý centrálne zabezpečuje výmenu údajov medzi organizáciami verejnej správy a týmto spôsobom napĺňa jeden zo základných princípov informatizácie verejnej správy JEDENKRÁT A DOSŤ – keď občan či podnikateľ poskytne štátu svoje údaje len raz a inštitúcie si ich vymenia medzi sebou. Týmto sa šetrí vzácny čas nás všetkých.

Ďalším príkladom sú progresívne koncepty, akým je Multipass v oblasti eletronických a identifikačných dokladov. Cieľom konceptu je poskytnúť alternatívu k všetkým dokladom, platobným a vernostným kartám vo forme mobilnej aplikácie. Bezpečnosť je založená na čipe zaintegrovanom na microSD karte. Prototyp konceptu Multipass vyvinuli naši slovenskí vývojári. Ak by sa nám toto riešenie podarilo aplikovať do praxe, skutočne by sa zjednodušila komunikácia s orgánmi štátnej a verejnej správy a ich úradmi ako napríklad s daňovým úradom či políciou. Vidíme potenciál na využitie tejto aplikácie aj v komerčnej sfére pre banky a poisťovne, ale aj poskytovateľov sieťových služieb zabezpečujúcich dodávky vody, elektriny, plynu či prevádzkovateľov internetových obchodov.

V automobilovom priemysle sme silným partnerom v oblasti outsourcingu pre Volkswagen a Matador. Tiež sme aktívni v energetike  – to sú pre nás dôležité odvetvia, kde chceme služby poskytovať  aj naďalej.

Takže žiadne počítače, servery a úložiská?

Z. B.: Nie a to považujeme za jednu z našich konkurenčných výhod. Od 3. apríla zostávame totiž nezávislí od hardvérovej platformy.  Naši zákazníci však o nás vedia, že máme schopnosť zakomponovať do našich riešení možnosti, ktoré ponúkajú dnešné rýchlo sa meniace technológie.

DXC Technology: Favorit na pozíciu lídra v digitálnych transformáciách

pr_skpr_strategies_04-6_uprava

Koľko zamestnancov na Slovensku bude mať spoločnosť DXC Technology a na akých pozíciách tvoria gro ľudských zdrojov?

Z. B.: Celosvetovo máme 170 000 zamestnancov, na Slovensku je ich viac ako 1 900. Približne 200 z nich tvoria tzv. go to market, ktorí sú primárne zodpovední za Slovensko. Obchodníci, konzultanti, projektoví manažéri a, samozrejme, aj celý „back office“.  V slovenských centrách zdieľaných služieb sa za ostatné roky tešíme zmene, ktorá umožňuje dodávať služby s vysokou pridanou hodnotou s orientáciou na zákazníka a možnosťou kariérneho rástu, čo naši ľudia otvorene vítajú. Tento tím tvorí  cca 1 700 zamestnancov – špecialistov na infraštruktúru, odborníkov na oblasť SAP-u, architektov, projektových manažérov a Java programátorov, ktorí dodávajú a podporujú riešenia pre desiatky globálnych zákazníkov po celom svete, ale aj na Slovensku.

Aké postavenie mali spoločnosti HPE a CSC na Slovensku a čo očakávate teraz, aké bude?

Z. B.: HPE bolo vždy na Slovensku medzi lídrami v postavení  voči ostatným firmám v oblasti poskytovania IT služieb. Tým, že nám pribudla CSC a vytvorili sme firmu DXC Technology, sme veľmi blízko tomu, aby sme tento trend nielen udržali, ale stali sa naozaj číslom jeden na slovenskom trhu.

O digitálnej transformácii sa dnes hovorí veľmi veľa. Ako vyzerá digitálna transformácia očami DXC Technology?

Z. B.: Netvrdíme, že vieme všetko, ale jasne sme sa vymedzili. Chceme hľadať priestor, kde budeme užitoční a kde budeme schopní naše skúsenosti implementovať  a aplikovať hlavne z pohľadu Slovenska. Príkladom sú inovatívne riešenia postavené na koncepte Internetu vecí zamerané na výzvy v oblasti poľnohospodárstva, zdravotníctva, dopravy či integrovaných mestských služieb. Pretože tak, ako sme boli zvyknutí, veľa firiem má svoje veľké riešenia, ale aplikovať ich na Slovensku niekedy nie je možné. Chceme naozaj hľadať riešenia pre koncových zákazníkov – občanov vo verejnom sektore a v komerčnom sektore. Chceme pomáhať našim zákazníkom, aby sa dostali spolu s nami na ten najvyšší piedestál a aby dokázali svoj biznis viesť, aj vďaka nám, čo najúspešnejšie.

Čo prinesie táto zmena vašim existujúcim zákazníkom?

Z. B.: Naši zákazníci vedia, že sa nemusia báť tejto zmeny, lebo zmenilo sa logo, zmenil sa názov spoločnosti, ale ľudia zostávajú. Ľudia sú naším základným pilierom, do nich budeme vždy investovať. Tí ľudia, na ktorých boli naši zákazníci zvyknutí, ktorí ich podporovali, v spoločnosti DXC zostávajú. Nemenia sa ani naše vzťahy so zákazníkmi. Všetky záväzky, ktoré sme mali, budeme naďalej napĺňať a tešíme sa z toho, že v nich budeme pokračovať. Teraz však navyše máme väčší priestor prichádzať s inováciami a novými riešeniami.

DXC Technology: Favorit na pozíciu lídra v digitálnych transformáciách