Slováci sú známi tým, že nemajú často poistený ani život a už vôbec nie byt či zariadenie bytu. Ak tieto poistky aj niekto má, často je jeho byt podpoistený. To znamená, že má lacnú poistku, ktorá mu neuhradí celú cenu zničeného bytu či jeho zariadenia.

Pri riešení poistných udalostí po tragickej nehode v Prešove je stále na stole viacero neznámych, bez ktorých je ešte skoro hovoriť o tom. kto napokon všetky škody zaplatí. V hre sú poisťovne, správca bytového domu, samotní majitelia, ale aj firma, ktorá je podozrivá s poškodenia plynu.

„Poškodení vlastníci môžu žiadať odškodnenie za vzniknutú škodu od oboch subjektov, ale v zmysle platných právnych noriem je možné vyplatiť len jedno plnenie,“ tvrdí Juraj Štefanovič z ČSOB Poisťovne.

Isté je len to, že skladať na škody sa budú zrejme všetci, aj daňoví poplatníci z celého Slovenska.

Zrýchlené konanie

Poisťovne, u ktorých boli byty v Prešove na Mukačevskej ulici poistené, už začali aktívne komunikovať, že poistné udalosti budú vybavené v zrýchlenom režime. To znamená, že ľudia by mohli dostať náhradu škody skôr ako zvyčajne. Napriek tomu sa niektoré úkony pri riešení poistnej udalosti preskočiť nedajú.

Napríklad zdokumentovanie škôd nafotením sa dá urýchliť pomocou smartfónu. Následne je potrebné zaslať tieto fotky do poisťovne. V online dobe sa to dá urobiť rýchlo.

„Po nahlásení poistnej udalosti a zaslaní potrebných dokladov prebehne pri škodách menšieho rozsahu šetrenie len telefonicky. Pri poistných udalostiach budeme poškodeným vyplácať zálohové plnenie, čo najrýchlejšie, ako to bude možné. V prípade väčších škôd je však s odstraňovaním následkov alebo opravou nutné počkať do obhliadky poisťovne,“ vysvetľuje Katarína Kukurová, hovorkyňa Generali.

Poisťovňa Generali, ktorá je poisťovateľom majetku niekoľkých bytov, už hlási, že sa jej nahlásili majitelia deviatich bytov na Mukačevskej ulici. Okrem toho má prešovský panelák uzatvorené poistenie bytového domu tiež v poisťovni Generali.To chráni nehnuteľnosť ako celok najmä zvonku, múry a strechu.

„Situáciu intenzívne riešime so správcom bytového domu. Aktuálne na mieste prebiehajú procesné úkony šetrenia udalosti,“ dodáva K. Kukurová.

Podobne rýchlo je pripravená riešiť poistné udalosti aj poisťovňa Uniqa, ktorá má niekoľko desiatok klientov v poškodenej bytovke, ale aj v susedných panelákoch.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa