Výrobca čokoládových tyčiniek Snickers, spoločnosť Mars Wrigley, čelí kritike pre televíznu reklamu. Podľa názoru niektorých je homofóbna a spoločnosť sa už za to ospravedlnila, píše server echo24.cz.
Reklamný spot ukazuje španielskeho influencera Alessa Gibaju. V reklame požiada vysokým hlasom čašníka o „sexy pomarančový džús".
Jeho kamarát mu posunie tyčinku Snickers a influencer sa premení v zarasteného muža s hlbokým hlasom.
Nasleduje klasické reklamné heslo: „Lepšie? Keď máš hlad, nie si to ty.“
El REPUGNANTE anuncio PLUMÓFOBO de Snickers. pic.twitter.com/bxtgMHh44e
— Gato (@gamomena) August 4, 2021
Len čo sa reklama začala šíriť po internete, stala sa terčom ostrej kritiky. Niektorí ľudia dokonca vyzývali na bojkot značky.
Spot odsúdila aj španielska federácia lesbičiek, gayov a bisexuálov: „Je hanebné a nešťastné, že existujú spoločnosti, ktoré naďalej udržujú stereotypy a podporujú homofóbiu“.
Ozvala sa tiež španielska ministerka pre rovnosť Irene Monterová.

Reklamný biznis sa mení. Dominujú „animáci“ a nakupovať budeme vo filme
„Zaujímalo by ma, kto si môže myslieť, že je dobrý nápad používať homofóbiu ako obchodnú stratégiu. Naša spoločnosť je rozmanitá a tolerantná. Dúfajme, že sa tým budú riadiť aj tí, ktorí majú moc rozhodovať o tom, čo vidíme a počujeme v reklamách a televíznych reláciách,“ napísala na Twitteri.
Značka sa po kritike ospravedlnila za nedorozumenie. „V žiadnom prípade nebolo naším zámerom stigmatizovať alebo uraziť akúkoľvek osobu alebo skupinu. V tejto konkrétnej kampani bolo cieľom priateľským a neformálnym spôsobom vyjadriť, že hlad môže zmeniť vašu náladu,“ uviedla firma.
Ospravedlnil sa tiež influencer Gibaja, ktorý v reklame účinkoval. „Chcem dať jasne najavo, že by som nikdy nikomu neublížil. Ja zastávam rešpekt, rovnosť a toleranciu,“ vyjadril sa k reklame.
