Názov pozície môže povedať veľa o úrovni skúseností zamestnanca a jeho úlohe vo firme. Môže byť indikátorom platového ohodnotenia a slúži ako motivácia. Každý junior sa predsa chce stať seniorom.

No zákazníci nemusia mať ani tušenia, čo sa za komplikovaným názvom skrýva, upozorňuje Ed Mitzen. V jeho reklamnej agentúre Fingerpaint Marketing fungujú bez podobných nálepiek už desať rokov. Sám nepoužíva titul CEO, keď nemusí, a verí, že v rovnocennom prostredí sa jeho ľudia neboja povedať svoj názor.

Ocenení a spokojní 

Problémom pri zavedených pozíciách je to, že len čo sa v nich človek ocitne, začne doslova hrať svoju rolu. Správa sa tak, ako sa na danej pozícii väčšinou správajú. „Nechcel som, aby sa 23-roční báli ozvať na stretnutí, pretože nie sú viceprezidentmi, a nechcel som, aby nám pri vytváraní skvelých vecí zavadzalo ľudské ego,“ citovalo Eda Mitzena CNN.

Názvy pre pozície nemajú ani zamestnanci platformy Gusto. Firma prešla transformáciou od tradičného modelu k beztitulovému a aj keď mali zakladatelia najprv strach, zamestnanci prijali zmenu s nadšením.

Po novom sa v Gusto rozdeľujú podľa 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa