Zo súčasných 129 čínskych značiek elektromobilov a plug-in hybridov do roku 2030 prežije iba pätnásť, vyplýva z analýzy poradenskej spoločnosti AlixPartners. Trh sa konsoliduje a niektoré automobilky sa z neho sťahujú.

Pätnásť značiek má do konca desaťročia tvoriť približne 75 percent čínskeho trhu s elektrickými autami a plug-in hybridmi, pričom každá z nich bude predávať v priemere 1,02 milióna vozidiel ročne. Názvy značiek, ktorým analytici do budúcnosti veria, známe nie sú.

Konsolidácia v Číne bude postupovať pomalšie ako na iných trhoch, uviedol analytik Stephen Dyer. Miestne vlády totiž môžu podporovať menej životaschopné značky vzhľadom na ich význam pre regionálnu ekonomiku, zamestnanosť a dodávateľské reťazce.

„Čína je jedným z najkonkurenčnejších trhov s elektromobilmi na svete. Odohráva sa tam intenzívna cenová vojna, rýchlo sa inovuje a nové značky neustále zvyšujú latku,“ povedal Dyer.

Okrem automobiliek BYD a Li Auto žiadny iný verejne obchodovaný čínsky výrobca elektromobilov nevykázal vlani celoročný zisk.

Ďalšie dôležité správy

Xiaomi SU7.
Neprehliadnite

Stovky tisíc objednávok za menej ako deň. Tesle konkuruje ďalší čínsky elektromobil