Investovanie má často nálepku aktivity iba pre bohatých, ktorej bežní ľudia nerozumejú. Pre nich je burza ako celok zložitá a široká škála investičných nástrojov, v ktorých sa môžu strácať. Preto je dôležité dať si vo chvíli, keď sa človek rozhodne investovať, jasný cieľ, prečo to robí.

Medzi dôvody investovania môže patriť zhodnotenie voľných prostriedkov, obava pred infláciou či rýchle zbohatnutie. Posledná motivácia je síce lákavá, ale zároveň je to čisto emočná záležitosť a pri takto nastavenej motivácii investor mnohokrát dosiahne opak.

Čítajte, dozviete sa

O investovaní toho bolo napísaného veľa. Práve knihy môžu byť na začiatku dostupným riešením, ako sa viac zoznámiť so svetom investovania. Existuje veľa úspešných investorov, ktorí v knihách zdieľajú svoje skúsenosti, obchodné myšlienky a investičné stratégie.

V knihe Inteligentný investor od Benjamina Grahama, ktorý je považovaný za otca hodnotového investovania, čitateľ nájde analýzy spoločností, do ktorých sa B. Graham rozhodol investovať.

Kniha Market Wizards, ktorú napísal Jack Schwager, obsahuje rozhovory s množstvom obchodníkov, ktorí stabilne a dlhodobo vykazovali vynikajúce výsledky. Čitateľ teda môže porovnať rozdielne prístupy jednotlivých úspešných obchodníkov.

Pri investíciách do akcií by investor mal myslieť aj na riziká, pri ktorých môže byť nízka pravdepodobnosť, že sa stanú, ale o to väčší dosah môžu mať, keď k nim naozaj dôjde.

Nassim Taleb je skôr filozof než investor, ale jeho názory a prístup k riziku majú vo svete financií svoje miesto a mnoho investorov na ne kladie veľký dôraz. Vďaka nemu sa napríklad preslávil termín „čierna labuť“. Jeho kniha Zradná náhodnosť prináša ojedinelý pohľad na svet investovania z hľadiska náhodnosti, ktorú pri investovaní netreba podceňovať. Na náhodu nič nenecháva guru akciových trhov, o ktorom by mal vedieť každý bežný investor.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa