Oveľa dôležitejšie pre efektívny marketing je správne zacieliť, a nie osloviť čo najviac ľudí. Ak sa o vás dozvie desať krát viac ľudí, neznamená to, že predáte desať krát viac. Dokonca, váš predaj sa nemusí zvýšiť vôbec.  Rozdiel je v tom, kto o vás vie.   Ak organizujete adrenalínové športy, asi vám veľmi nepomôže, že sa o vás dozvie o 5000 dôchodcov viac.  Lepšie by bolo, keby to bolo viac o 500 mladých ľudí, ktorí vyhľadávajú takéto zážitky.

Podľa môjho názoru, táto marketingová chyba, ktorá stojí malé firmy veľké peniaze, vznikla tromi spôsobmi:

1. malé firmy kopírovali to, čo robili veľké firmy (ktoré naozaj potrebovali osloviť masy zákazníkov a mali na to aj rozpočet),

2. reklamné spoločnosti v snahe zarobiť viac, presvedčili klientov, že to má zmysel, a/alebo

3. z nepochopenia marketingu samotnými podnikateľmi.

V dnešných časoch sa dá marketing veľmi dobre zacieliť. Len potrebujete dobre vedieť, kto sú pre vás "tí praví". Potom im viete váš "odkaz" lepšie ušiť na mieru. Takto dosiahnete s nižšími nákladmi oveľa lepšie výsledky.

Druhý častý hókus-pókus je, že sa firmy snažia propagovať všetko naraz. Výsledkom je zmätok.  Zákazník potom nevie, nad čím má rozmýšľať. Máte v ponuke letné dovolenky, lyžovačky, biznis-cesty, letenky? V čom ste naozaj dobrí? V akej oblasti máte najväčšie konkurenčné výhody? Zamerajte sa na toto. Tam je najväčšia šanca, že zákazníka pritiahnete. A keď už ho budete mať, potom mu môžete predať aj to ostatné.

Skúsenosť mi potvrdila, že ak sa namiesto širokého záberu fokusujete na užšiu oblasť (zákazníkov, produktov apod.), dosiahnete lepšie výsledky.  Radšej byť veľkou rybou v malom rybníku, ako naopak.  Toto je druhá z najčastejších marketingových chýb, s ktorou sa v praxi stretávam. Niekedy netreba robiť v marketingu viac. Stačí iba prestať robiť veci, ktoré sú neefektívne. Hlavne ak ste malá firma a nemáte peniaze na rozhadzovanie.