O lietajúcom aute Aeromobil píšu a diskutujú Američania, Briti, Nemci či susední Rakúšania. Informujú, že prototyp 3.0 má za sebou úspešné letecké skúšky a mohol by sa po schvaľovacom procese zo strany úradov dočkať aj sériovej výroby. Rovnako si všimli technické špecifikácie, že jazdí a aj lieta na obyčajný benzín, pri lete ho spotrebuje len okolo 15 litrov za hodinu, dolet má okolo 700 kilometrov a letovú rýchlosť prevyšujúcu 200 kilometrov za hodinu.
Rovnako si všetky médiá všimli, že stroj z budúcnosti predstavili na technologickej konferencii Pioneers Festival v rakúskej metropole.
Nie všetky však už informujú o tom, že dielo je výsledkom práce a plnenia si sna dvojice Slovákov. Zvlášť pri medzinárodnom prepise mena dizajnéra a otca projektu Štefana Kleina môžu mať zahraničný čitatelia dojem, že ide o Rakúšana či Nemca.
Web jedného z najväčších britských denníkov The Guardian o predstavení projektu taktiež informoval. Označil ho za viac ako len chlapčenskú hračku zo sveta sci-fi. Vďaka svojmu futuristickému vzhľadu so skladacími krídlami si ho autor článku Philip Oltermann vie predstaviť odparkovaný doma u Batmana či v tajnom laboratóriu vynálezcu Q z príbehov o britskom agentovi 007. Z textu sa už čitateľ nedozvie, že auto z budúcnosti vymysleli a skonštruovali Slováci. Aj dizajnéra Štefana Kleina a aj investora Juraja Vaculíka síce autor cituje, no odkiaľ sú, neprezrádza.
V článku sa akurát opakovane spomína Československo. V súvislosti s tým, že Š. Klein začal na prototype pracovať v garáži s otcom ešte pred nežnou revolúciou, ktorej sa aktívne ako líder študentov zúčastnil Juraj Vaculík.
Nie je to prvýkrát, čo majú britskí novinári problém nájsť na mape Slovensko. Napríklad v roku 2010 po zavraždení právnika Ernesta Valka bulvárny denník Daily Mail na webe informoval, že bol zastrelený český sudca Galko. Tentoraz však správne píše, že Aeromobil je slovenskou firmou.
Populárny americký ekonomický portál Business Insider, ktorý prináša správy zo sveta podnikania a financií odľahčenou formou, redaktora vo Viedni nemal, a tak prebral článok od Guardianu. V celom texte tak opäť nie je ani len zmienka o Slovensku, no vypadli aj pasáže spájajúce vynález aspoň s Československom. Pôvod vynálezcov sa nedostal ani do článku technologického online magazínu Wired.
O Slovensku nepíše v článku venovanom aeromobilu ani multimediálny britský spravodajský portál SkyNews. Správne informuje, že predstavený prototyp lietadla má byť po spustení sériovej výroby určený najmä pre trhy rozvojových krajín s nedostatočne rozvinutou dopravnou infraštruktúrou. Cituje aj generálneho riaditeľa firmy J. vaculíka, podľa ktorého by aeromobil mohol zmeniť osobnú dopravu v celosvetovom meradle, no to že ide o Slováka stránka nespomína.
Ruská spravodajská televízia Russia Today vysielajúca v angličtine o aeromobile taktiež informovala, no Slovensko opäť nespomína, národnosť Š. Kleina a J. Vaculíka sa neobjavila ani v popiskoch k veľkej galérii z viedenskej konferencie rakúskeho portálu Die Presse či v článku na webe americkej televízie Fox Sports.
Mnohé ďalšie popredné zahraničné médiá však firmu Aeromobil k Slovensku priradili. Medzi nimi napríklad britský denník The Independent, americký The Washington Post, nemecký Bild, rakúsky Der Standard či ekonomický magazín Forbes.