Prispôsobujem sa zatiaľ s jednou výhradou. Hovorím si – keď už SUV, potom so vznetovým motorom. Diesel má vysoký – dole položený krútiaci moment, ľahšie si poradí s vysokou hmotnosťou aj veľkou čelnou plochou SUV. Na základe vlastných skúseností môžem konštatovať, že v reálnej prevádzke má stredné SUV vybavené dieslom zhruba o dva litre nižšiu priemernú spotrebu ako rovnako veľké SUV motorizované „benziniakom“.

Ostávam však optimista a verím, že raz nájdem SUV s dnes čoraz módnejším hybridným pohonom (benzín/elektromotor), ktoré sa v spotrebe paliva v meste aj mimo mesto dieslom aspoň vyrovná. Dnes sa ma o tom pokúša presvedčiť Honda Civic CR-V 2,0 i-MMD 4WD Hybrid.

Prvá bola najkrajšia

Navonok sa mi najviac páčila Honda CR-V prvej generácie. Mala svojsky nevtieravý – tak trochu offroadový charakter a rezervu frajersky zavesenú na zadných dverách. Zároveň šetrila miesto v kufri. Najnovšiu generáciu chápem z hľadiska dizajnu ako evolúciu tej predchádzajúcej. Chýba mi výraznejší štylistický posun od už „opozeraného“ k novému.

Inak povedané, vzhľad už nepatrí k najsilnejším stránkam tejto hondy. Taký je môj názor (pritom napríklad Honda Civic sa mi prenáramne páči). Mám dojem, že až príliš vychádza v ústrety spotrebným nárokom amerických motoristov, ktorí majú k svojmu autu asi taký emocionálny vzťah ako ku chladničke. Väčšie základné rozmery, dlhší rázvor a o 35 mm posunutá svetlá výška však sľubujú posilniť praktickú stránku auta.

Pribudli spínače

Spoza volantu sú moje vizuálne dojmy dosť podobné tým z exteriéru. Konzervatívna fazóna umocnená imitáciou drevených líšt sa tak trochu bije s netradične riešeným stredovým panelom. Jazdu vpred, dozadu, neutrál aj parkovanie v hybride už nerieši páka prevodovky (prevodovka tu absentuje) ale osobitné spínače. Jednoduché a logické, no má to minimálne jednu nevýhodu. Zatiaľ čo s pákou narábam, ani na ňu nemusím pozerať, keď prstom triafam spínače, odvraciam zrak od diania pred autom. Možno by som si časom zvykol, týždeň však nestačil.

Spotreba na úrovni dieslov. Koľko paliva si pýta hybridné CR-V

Honda CR-V 2,0 i-MMD 4WD Hybrid Zdroj: Honda

Digitálny prístrojový štít v

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa