Akvizície sú pre Asseco jednou z ciest, ktorá mu za uplynulé dve dekády pomohla vyrásť z eseročky závislej od jedného bankového klienta na veľký softvérový dom s tržbami v desiatkach miliónov eur, jednu z najväčších IT firiem na Slovensku a kľúčovú časť nadnárodnej IT skupiny. Pod všetky zásadné rozhodnutia Asseca sa podpisuje jeho dlhoročný šéf a víťaz súťaže EY Podnikateľ roka 2016 Jozef Klein. V rozhovore pre TREND vysvetľuje, v čom je akvizícia CEIT-u iná.

Asseco Central Europe doteraz kupovalo len firmy, ktoré rozširovali jeho ítečkové kompetencie, vlani to boli InterWay a exe. Cez CEIT vstupuje do celkom nového segmentu. Prečo?

V skutočnosti sa aj exe a InterWay vymykajú z rámca core biznisu Asseca, teda vývoja softvéru. Exe sa primárne zaoberá predajom softvérových licencií Microsoftu a s tým spojených služieb pre veľkých zákazníkov [ako takzvaný LAR distribútor], InterWay sa zasa obdobným spôsobom orientuje na Oracle.

Ale je pravda, že v CEIT-e sme našli niečo, čo sme v našej skupine doteraz nemali – vysokú mieru inovatívnosti, riešení v oblasti Industry 4.0, umelej inteligencie a robotiky.

To, čo CEIT robí, je unikátne, ale firma je aktívna najmä na Slovensku, a preto hľadala spôsob, ako sa posunúť do zahraničia. My jej ponúkame sieť svojich firiem v Európe a aj inde vo svete, pomocou ktorej jej môžeme pomôcť v obchodných snahách a podpore zákazníkov, u ktorých nasadí svoje produkty.

Hovoríte, že CEIT prináša inovatívnosť. Ale Asseco muselo byť inovatívne aj doteraz, ak je dnes jednou z najväčších IT firiem na Slovensku. V čom je rozdiel?

V oblastiach, v ktorých pôsobíme, používame inovatívnosť dlhodobo. Ale často je to podmienené tým, čo chcú zákazníci. Je to veľmi konzervatívny priestor, očakáva sa od nás, že budeme plniť, na čo sú zákazníci zvyknutí. Preto sú Asseco a ľudia v ňom nastavení tak, že musí plniť ciele, časové, obchodné, KPIs.

No zároveň chceme v našej skupine niečo, čo nedrajvujú zákazníci a čo netlačí čas. Dlho sme túžili mať takúto inovatívnu entitu, ako je CEIT. Nie start-up, čo je sféra, do ktorej takisto investujeme, ale hotovú firmu.

Jozef Klein o kúpe CEIT: Chceme niečo, čo nedrajvujú zákazníci a netlačí čas

Jozef Klein Zdroj: Maňo Štrauch

Ako zabezpečíte, že CEIT nepohltí podniková kultúra rádovo väčšieho Asseca založená skôr na KPIs?

Logicky, zmyslom akvizície je, aby sa nám peniaze, ktoré do nej vložíme, v nejakom čase vrátili. Na druhej strane, uvedomujeme si, že ak ľudia budú nastavení tak, že musia plniť čísla a rozpočty, skôr či neskôr sa môže inovatívnosť strácať.

Z mojej pozície budem presadzovať, aby sme príliš netlačili na to, že 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa