Supervlak zvládne prekonať takmer 600 kilometrovú vzdialenosť medzi Milánom a Rímom za dve hodiny a 15 minút, čo je o 45 minút menej ako doterajšie rýchlovlaky. Talianska štátna železničná spoločnosť Trenitalia chce týmito súpravami postupne nahradiť všetky doterajšie rýchlovlaky.

Je to najmodernejší vlak Európy, povedal šéf talianskych dráh Michele Mario Elia. Vlak so šiestimi vagónmi a 455 miestami v štyroch rôznych triedach podľa neho poskytuje najväčší komfort. Cenu lístka pritom nasadenie nových vlakov údajne neovplyvní. Dráhy chcú takýmto spôsobom odlákať zákazníkov leteckej spoločnosti Alitalia.

Nový vlak vyrába kompletne v Taliansku firma AnsaldoBreda, ktorú vlastní spoločnosť Finmeccanica spoločne s kanadskou skupinou Bombardier. Dráhy do jeho vývoja a výroby investovali 1,6 miliardy eur.

Vlak Frecciarossa 1000 je rýchly, bezpečný, pohodlný, ekologický a kompatibilný, čo znamená, že môže jazdiť na akejkoľvek vysokorýchlostnej trati v Európskej únii.

Zatiaľ bude v prevádzke šestica vlakov, ktoré budú obstarávať dohromady osem spojení denne. Z nich štyri budú zachádzať do Turína a štyri, kvôli svetovej výstave Expo 2015, do milánskej stanice Rho Fiera. V septembri bude pridaných šesť spojov.

Od decembra by už talianskej dráhy mali mať k dispozícii 22 nových vlakov. Kompletná flotila 50-tich supervlakov by mala Taliansko križovať od prvých mesiacov roku 2017.