Orange Slovensko a.s., Bratislava znova hýbal so svojimi cenníkmi, po prvýkrát od začiatku rebrandingu nielen smerom dole. Zvýšená bola cena mobilnej komunikácie používateľom predplatených kariet Prima. Fakturovaní zákazníci majú od 22. júla obmedzené podmienky využívania Oddychových hovorov.
Firma zároveň o viac ako polovicu znížila ceny hovorov medzi 22. a 7 hodinou. Podľa generálneho riaditeľa Orange Slovensko Pavla Lančariča je skôr ako pohyb absolútnych hodnôt dôležitejšie, ako sa tieto kroky prejavia na faktúre klienta. Tvrdí, že konečná suma na faktúrach väčšinu klientov nakoniec poteší.
Aktívni zaplatia menej
Prima zákazníci zaplatia za minútu hovoru a za odoslanie krátkej textovej správy (SMS) rovnako - 4 koruny. Orange Slovensko však spolu s novými cenami ponúka aj program Variant, ktorý podľa prepočtov Orange o 15,5 percenta zlacní komunikáciu priemerným používateľom predplatených kariet. Na jedného užívateľa služieb Prima pripadá podľa P. Lančariča mesačne 51 volaných minút a 40 poslaných SMS-iek.
Tri druhy Prima Variantu sa aktivujú priamo z telefónu, lacnejšie telefonovanie večer a v noci možno mať za 69 Sk mesačne, rovnako stojí predplatenie SMS správ posielaných za 1,50 Sk, kombinácia oboch služieb stojí 119 Sk na 30 dní.
Mobilný operátor týmto krokom začína segmentovať svojich vyše 940-tisíc predplatených zákazníkov. Pre približne 100-tisíc používateľov kariet Prima, ktorí telefonujú najmenej, stoja tak operátora najviac a ktorých minimum si zrejme objedná služby Variant, ceny porastú.
„Dali sme ľuďom možnosť definovať si ceny podľa svojich potrieb,“ vysvetľuje P. Lančarič. Mobilný operátor zároveň už dlhšie obdobie aktívnejších zákazníkov pre-paidu podporoval takzvaným bonusmi, ktoré sa zvyšovali úmerne výške zakúpeného kreditu.
Striedmejšia ponuka voľných minút
Fakturovaní zákazníci Orange Slovensko prišli čiastočne o voľné minúty, teda telefonovanie zdarma. Bezplatné Oddychové minúty sú skrátené z jedenapolnásobku na jednonásobok. Používateľom programu 1000 ich dokonca operátor už neponúka vôbec. Zákazníci s nižšími paušálmi po ich pretelefonovaní zaplatia za minútu víkendového vnútrosieťového hovoru namiesto 60 halierov jednu korunu.
Operátor však vytvoril ďalšie pásmo od 22. do 7. hodiny, v ktorom znížil cenu týchto hovorov z 2,10 na 1 Sk. To sčasti nahradilo znížený počet voľných minút. P. Lančarič si myslí, že zvýšenie cien hovorov po prečerpaní paušálu sa fakturovaných zákazníkov dotkne len veľmi okrajovo. „Takmer 90 percent z nich totiž predplatené minúty vôbec nedočerpáva,“ tvrdí.
FOTO – MIRO NÔTA