Priestor pre novú službu v portfóliu O2 vytvorilo viacero faktorov. Na jednej strane, mobilné dáta podľa jeho štatistík využíva už 45 percent zákazníkov, čo naznačuje, že sú stále dôležitejšou súčasťou ich používateľského profilu.

Na druhej strane, len každý piaty zákazník vyčerpá svoj dátový balík (priemerná mesačná spotreba je 613 megabajtov). A z nich si balík obnoví len 40 percent. Ostatní ostávajú na „dátovej diéte“, lebo majú pocit, že obnova by sa im neoplatila – za tých pár dní do konca mesiaca by obnovený balík nestihli minúť.

Datahit – v reči marketérov – zabezpečuje, aby „v smartfóne alebo tablete nevyschol dátový tok“. Po prvé, dátový balík (napríklad 500 MB vo verzii Internet M) sa po vyčerpaní automaticky obnoví (za štandardný poplatok, pri Internete M sú to tri eurá), najviac však trikrát do mesiaca.

Po druhé, ak sa používateľovi nepodarí dátový balík (prvý alebo obnovený) počas jedného mesiaca vyčerpať, nespotrebované dáta sa neprenesú do ďalšieho zúčtovacieho obdobia. V ňom sa ako prvé míňajú prenesené megabajty.

Podobným spôsobom niektorí mobilní operátori v minulosti zaviedli prenos neprevolaných minút z telefónnych paušálov (s nástupom neobmedzených paušálov to prestalo byť v kurze). Rovnako ako minúty, aj dáta sa prenášajú len raz. Takže napríklad z apríla sa prenesú do mája, počas ktorého ich treba minúť, lebo do júna sa už (tie aprílové) neprenesú.

V nových aktiváciách dátových balíkov je Datahit spustený automaticky, existujúci klienti si ho musia aktivovať sami (bezplatne). Využiť ho možno na paušáloch aj predplatených kartách O2.