Okolo Kinectu je živo aj v novom roku. Steve Ballmer veselo hlási osem miliónov predaných kusov (hoci sa začínajú víriť otázky, či sú to kusy reálne predané alebo expedované do obchodov), čo znamená, že ambiciózny plán predať na úvod päť miliónov zariadení bol zrejme prekročený. A keďže s jedlom rastie chuť, vyvstáva otázka, kam sa má Microsoft s Kinectom pohnúť ďalej? Samozrejme, najprv ku všetkým 50 miliónom majiteľov konzoly Xbox. No ešte väčší potenciál ponúka zabudnutý svet PC platformy.
Úprimne povedané, PC nie je pre Microsoft v hernej oblasti už dlhšiu dobu priorita. Od čias Age of Empires III či posledného Flight Simulatoru ubehlo niekoľko rokov. Vista či Windows 7 záujem o PC neprehĺbili, distribútori veľmi nepodporili ani koncept Games for Windows, lebo Microsoft ho síce vytvoril, ale sám už doň veľa hier či produktov nenalial.
Microsoft bol na križovatke a musel sa rozhodnúť, či podporovať svet X360 alebo paralelne oba prúdy. Väčší biznis je v obývačkách, prednosť dostal Xbox 360. PC zatiaľ mohli podporovať tradiční dodávatelia hier ako EA s The Sims i Command & Conquer, SEGA so stratégiami Total War či UbiSoft. Samotný Microsoft nevytvoril roky žiadnu hru a prestal portovať X360 hity. Bola to jasná stratégia - načo portovať Halo, Gears of War či Fable, keď majú predávať viac X360?
Zdá sa, že doba sa mení. Pri častejšie skloňovanom Windowse 8 sa hry spomínajú častejšie ako pri Viste či Windowse 7. Microsoft navyše presúva svoj on-line systém z Xboxu do sveta PC - a už tento rok naň chce vydať aj Age of Empires Online.
Do toho sa stále hlási o pozornosť Kinect. Viacerí fanúšikovia hľadajú spôsoby, ako ho rozbehať na PC, no teraz sa Microsoft prihlásil k tejto myšlienke sám. Vraj keď príde správny čas, môže ho uviesť.
No má to viacero háčikov. Po prvé, Kinect má zo svojej povahy pomerne náročné požiadavky už v obývačke. Keď chcete robiť fitnes či tancovať, máte za úlohu vytvoriť 1,8 či 2,5 metra voľného miesta pre jedného hráča či dvojicu (v slovenských podmienkach je to celkom náročná úloha).
Ďalšia otázka: Viete si predstaviť hrať na PC kinectové hry? Osobný počítač je v domácnosti zvyčajne uložený v kúte obývačky či v pracovni, kde je okolo neho usalašený nábytok, pracovný stôl a posteľ. Iste, monitory sú veľké, 22 či 24 palcov majú na stole mnohí. Ale kde tu chcete nájsť ďalšieho 2,5 metra pre hranie hier?
No nie je to len o hrách. Kinect môže slúžiť ako platforma na ovládanie vo všeobecnejšom zmysle. Je to lákavá predstava, no aj tá potrebuje priestor. Ak chcete mávať rukou, aby ste sa posunuli v menu, potrebujete byť od TV aspoň poldruha metra...
Kinect je zaujímavý produkt a jeho predaje boriace prvotné očakávania potvrdzujú slušnú spätnú väzbu zo strany zákazníkov. Teraz je na Microsofte, čo chce s produktom robiť ďalej. Nie je to len o predaji do každej domácnosti s Xboxom či výrazne väčším trhom PC.
Čo budú ľudia s Kinectom robiť? Xbox hráči budú čoraz hlasnejšie volať po nových hrách - a ponuka na prvý polrok 2011 obsahuje sotva desať titulov. Majitelia PC by si Kinect určite radi vyskúšali - ale budú kvôli nemu sťahovať PC do inej miestnosti? A ak má prísť Kinect aj na PC, nevytráca sa pôvodná idea Kinectu a X360 ako súčasť biznis plánu pre potvrdenie silnej pozície na konzolovom trhu?
Microsoft je teraz na koni a predáva všetko, čo vyrobí. Ale pokiaľ ide o druhú fázu životnosti produktu - a tam je nezodpovedaných otázok príliš…

Zdroj: promo
Ilustračné foto na titulke - Microsoft