Pandémia Covidu-19 na jednej strane bezprecedentne poznačila ekonomiku na celom svete, na druhej strane ukázala, že sa vieme prispôsobiť celkom rýchlo a aj z ťažkej situácie dokážeme  na Slovensku vyťažiť skryté príležitosti.

Ako vidíte budúcnosť slovenského IT sektora v oblasti biznisu v ďalších mesiacoch a ktoré výzvy ho čakajú? Pre TREND v ankete odpovedali osobnosti z oblasti informačných technológií.

Rastislav Chudík, marketingový riaditeľ, Tempest

Na jednej strane situácia núti firmy a organizácie presúvať ďalšie procesy do online pro-stredia, čo má pozitívny dosah na biznis v IT odvetví. Niektoré subjekty zelektronizovali za dva mesiace pandémie viac než za posledné dva roky.

Na druhej strane ekonomické ukazovatele indikujú veľké spomalenie ekonomiky, čo sa prejaví oslabením investícií do IT a menším počtom projektov. Pripravujeme sa na pokles dopytu po informačných technológiách v treťom a vo štvrtom kvartáli tohto roka.

Ondrej Smolár, výkonný riaditeľ, Soitron 

Nasledujúce mesiace bude v biznisovom sektore charakterizovať prehodnocovanie biznisových priorít. To výrazne ovplyvní aj IT projekty. Nová a nečakaná skúsenosť s možnosťou fungovať takmer úplne online, ktorú sme všetci získali počas pandémie, urýchli dlhodobé trendy, ktorým Slovensko, žiaľ, doteraz odolávalo. Verím, že už nikto z biznisových lídrov nebude pochybovať o tom, či sa má alebo nemá venovať digitalizácii.

Pre tých, ktorí neváhali, to bude znamenať pokračovanie, prípadne urýchlenie už rozbehnutých projektov. Pre tých, ktorí váhali, zase zorientovanie v problematike, hľadanie správnych digitálnych scenárov a následne zmenu procesov a ich presmerovanie do digitálneho sveta. Osobne verím, že Slovensko uchopí túto príležitosť správne a nepremeškáme ju.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa