Inovácie a orientácia na zákazníka. To sú hlavné faktory, ktorými chcú firmy v budúcnosti dosiahnuť úspech. Potvrdzuje to aj najnovší prieskum poradenskej spoločnosti PwC a magazínu Forbes o vnímaní podnikateľského prostredia biznis lídrami na Slovensku. Až 43 percent výkonných šéfov firiem považuje za najvýznamnejšiu príležitosť pre rast vývoj nových produktov a služieb. Inovácie v tejto oblasti plánuje takmer 9 z 10 podnikov.    

Firmy si uvedomujú, že ak chcú uspieť, musia sa zákazníkovi 21. storočia prispôsobiť. Ako? Práve na to dá odpovede už 15. mája  odborná konferencia DATALAN IT FORUM 2013, ktorá sa zameria na témy mobilita a Big Data.

Kde je potenciál na zlepšenie služieb?

Dnešný biznis výrazne ovplyvňujú dva vzájomne sa prelínajúce faktory: mobilita a rozvoj inteligentných zariadení. Rastie trhový podiel smartfónov a tabletov, obyčajným telefónom a klasickým desktopom sa darí menej. Tento fakt sa už teraz prejavuje v reálnom biznise. Napríklad, jeden z piatich internetových predajov sa celosvetovo uskutoční prostredníctvom mobilu, čo predstavuje ročný obrat viac než 12 miliárd eur. Do roku 2015 by podiel mobilných on-line transakcií mal stúpnuť až na 90 percent.

Na konferencii DATALAN IT FORUM 2013 sa preto hostia dozvedia viac nielen o aktuálnych trendoch v oblasti mobilného bankovníctva, ale aj o mobilnom CRM či responzívnom webe. Témou bude aj správa zamestnaneckých mobilných zariadení, mobilita v zdravotníctve, výrobe, či v samospráve.

S rastom mobility stúpa aj význam zdieľania informácií. Tu sú fenoménom sociálne siete a prototypom nového zákazníka takzvaná Generation Social. DATALAN preto oslovil jej predstaviteľov, aby pomenovali, v ktorých oblastiach vidia nielen nedostatky, ale aj potenciál na zlepšenie služieb. Do Generation Social patrí aj Michal Dragan, bloger, lektor on-line marketingu a profesionál v oblasti sociálnych médií. „Najväčšiu perspektívu v oblasti mobility má kombinácia lokalizačných služieb a platobných systémov,“ tvrdí.

Problémom sú nevyužité príležitosti

Mobilita však nie je jedinou výzvou, ktorej firmy čelia, je ním aj správa a využitie dát. Ich objem v podnikoch medziročne rastie o 40 až 50 percent, no manažéri z nich využijú iba 5 percent. Situáciu im komplikuje aj fakt, že takmer 90 percent dát je neštruktúrovaných, čo sťažuje ich použitie a interpretáciu.

Digitálna expertka Andy Sváková, ktorá je považovaná za najvplyvnejšieho človeka sociálnych sietí v Česku a na Slovensku, tvrdí, že chyba je najčastejšie v ľuďoch. „Nenašli spôsob, ako z neštruktúrovaných dát vytvoriť niečo zmysluplné,“ hovorí. Riešením môžu byť technológie založené na Big Data, ktoré dokážu nielen lepšie poznať klienta ale efektívnejšie nastaviť aj vnútrofiremné procesy. DATALAN IT FORUM 2013 o nich prezradí viac.

Okrem toho bude na konferencii prvý krát na Slovensku uvedený unikátny nástroj, ktorý dokáže až desaťnásobne zvýšiť účinnosť direct marketingových kampaní a následný predaj - Event-driven marketing. Predstaví ho človek skutočne najpovolanejší, riaditeľ spoločnosti eventricity Mark Holtom, ktorá patrí podľa analytickej spoločnosti Gartner medzi špičku v oblasti Event-driven marketing. Mark Holtom sa s hosťami konferencie podelí so svojimi skúsenosťami s vyše 60-timi projektmi vo viacerých bankách na celom svete. Jeho vystúpenie na konferencii nie je náhodné, keďže práve DATALAN nadviazal s eventricity exkluzívnu spoluprácu pre slovenský trh.

Dokážu firmy osloviť zákazníka 21.storočia?

Mark Holtom, expert na event-driven marketing

Inšpirácie bude ešte viac

Mark Holtom je však iba jedným z vyše 20 spíkrov, ktorí priblížia celkovo až 25 biznis nápadov a inšpiratívnych riešení. Práve na podujatí DATALAN IT FORUM 2013 sa na Slovensku prvý krát predstaví netradičný formát konferencie, ktorá je založená nie na klasických prezentáciách, ale na živých príkladoch z praxe, ktoré nepresiahnu 7 minút. K dispozícii budú aj osobné konzultácie s technologickými expertmi či ukážky unikátnych technológií a riešení.

Konferencia je bezplatná, určená pre manažérov stredných a veľkých spoločností kompetentných v oblastiach obchod, marketing, produkty a služby, zákaznícky servis, prevádzka, firemné procesy a informačné technológie.

Záujemcovia sa môžu do 13. mája prihlásiť na adrese: www.datalan.sk/dotazniky/it-forum-2013

Účasť je kapacitne obmedzená.