Poplatky za nákup lístkov na železničných staniciach sú nespravodlivé a diskriminačné voči cestujúcim, ktorí nemajú prístup k internetu. Opoziční poslanci Richard Dubovický a Martin Pekár z Progresívneho Slovenska vo veci podali podnet na Dopravný úrad na prešetrenie zavedenia servisných poplatkov Železničnej spoločnosti Slovensko.

„Štátna železničná spoločnosť by mala skôr investovať do modernizácie predajných systémov, nie zavádzať ďalšie poplatky, ktoré iba zvýšia finančnú záťaž cestujúcich,“ uviedol Dubovický s tým, že pri nákupe cestovného lístka v pokladnici ľudia po novom zaplatia jedno euro a pri nákupe vo vlaku až tri.

Zavedenie poplatkov ide podľa Pekára proti trendom modernizácie železničnej dopravy. Železnice by podľa neho mali investovať do zlepšenia služieb, napríklad zavedením samoobslužných pokladníc, čím by sa uľahčil nákup lístkov bez nutnosti čakať a odstránila neprimeraná finančná záťaž.

Ďalšie dôležité správy

TK Železničnej spoločnosti Slovensko
Neprehliadnite

Kto nemá internet, má smolu. Železnice zavádzajú sporné poplatky, cestujúci sa búria