Okrem rekordných tržieb dosiahla zároveň aj lepšie výsledky, než sa očakávalo a to aj napriek tomu, že v oblasti zisku zaznamenali pokles. Vďaka vysokému predaju iPhonov a silnému rastu v oblasti služieb vzrástli tržby spoločnosti Apple z 81,4 miliardy amerických dolárov v minuloročnom druhom štvrťroku na hodnotu 83 miliárd dolárov v druhom štvrťroku tohto roka. Čistý zisk spoločnosti však klesol z 21,7 miliardy dolárov na 19,4 miliardy.
Spoločnosť Apple zaznamenala dvojciferný nárast predaja služieb, medzi ktoré patrí napríklad Apple Music, iCloud či Apple TV+, čo z tohto segmentu urobilo hnací motor rastu. Tržby spoločnosti za služby dosiahli v minulom štvrťroku 19,6 miliardy amerických dolárov. Stalo sa tak vďaka neustále rastúcej inštalovanej základni aktívnych zariadení a plateným predplatným, ktoré vo všetkých odvetviach služieb vzrástli na 860 miliónov dolárov. Predaj iPhonov taktiež vzrástol, zatiaľ čo segment počítačov Mac zasiahlo obmedzenie dodávok.
„Výsledky za druhý štvrťrok naďalej dokazujú našu schopnosť efektívne riadiť naše podnikanie napriek náročnému prevádzkovému prostrediu. Dosiahli sme rekordné tržby a naša inštalovaná základňa aktívnych zariadení dosiahla historické maximum v každom geografickom segmente a kategórii produktov," uviedol v správe o výsledkoch spoločnosti Luca Maestri, finančný riaditeľ spoločnosti Apple.

Vplyv obmedzení spojených s pandémiou
Podľa generálneho riaditeľa Tima Cooka bol vplyv obmedzení dodávok spôsobených pandémiou covid-19 a nedostatkom kremíka v celom odvetví v druhom štvrťroku menej závažný, než sa očakávalo. Po tom, čo sa v apríli očakával negatívny vplyv vo výške 4 až 8 miliárd dolárov, sa podľa T. Cooka skutočné číslo dostalo mierne pod 4 miliardy. Zároveň dodal, že vplyv obmedzení spoločnosti príčinou pandémie ochorenia covid-19 v Číne, t. j. zatvorenia závodov alebo závodov, ktoré nepracujú na plnú kapacitu, bol väčší ako dopad celosvetového nedostatku kremíka.
Do budúcnosti T. Cook očakáva, že tieto obmedzenia sa zmiernia, a predpovedá zrýchlenie rastu tržieb v treťom štvrťroku.