Pri tak obrovskej expanzii je mimoriadne zložité zabezpečiť zachovanie efektívneho fungovania všetkých dôležitých súčastí e-shopu. Jednou z takých súčastí je vyhľadávanie. U človeka, ktorý pri prezeraní e-shopu použije vyhľadávanie existuje 5-krát väčšia pravdepodobnosť, že nakúpi, pretože ten, kto hľadá, vie, čo chce a je rozhodnutý to kúpiť. E-shop, ktorý nemá vyhľadávanie nastavené spôsobom uľahčujúcim zákazníkovi nákup prichádza každý deň o tržby kvôli pomerne jednoducho riešiteľným chybám.

V Muzikeri už dlhšiu dobu používali analytiku od slovenského Luigi’s Boxu, a tak si boli vedomí, že ich vyhľadávanie neprináša zákazníkom vždy relevantné výsledky. Pri rastúcom portfóliu produktov ale nestíhali problému svoje úsilie venovať, najmä z kapacitných dôvodov. Rozhodli sa preto vyskúšať kompletné vyhľadávacie produkty od Luigi's Boxu a porovnať efektivitu pôvodného vyhľadávania s novým.
Aby bolo možné spoľahlivo vyhodnotiť dopad nového vyhľadávania, v Luigi’s Box porovnali analytické dáta z domény muziker.sk v období 4 týždňov pred a po nasadení služby. Tieto dáta neskôr znormalizovali o prirodzený rast domény nameraný v rovnako dlhom období v iných častiach roka. Týmto sa zabezpečilo, že prezentované výsledky reflektujú čistý dopad nasadenia vyhľadávania od Luigi’s Boxu.
Nové vyhľadávanie malo okamžitý pozitívny efekt. Používatelia si zlepšenú funkčnosť všimli a hľadali cezeň produkty častejšie. Stúpla ich dôvera v to, že im vyhľadávanie prinesie želané výsledky. Ukazuje to celkový počet vyhľadávaní, ktorý vzrástol o 30%.
Zvýšenie bolo zaznamenané aj v počte klikov na ponúkané výsledky. Používatelia s nimi interagovali až o 82% častejšie. Za zmienku stojí tiež zvýšená efektivita funkcie našepkávača – počet nákupov produktov zobrazených vo výsledkoch po jeho použití stúpol o 39%.
Nasadenie vyhľadávacieho modulu od Luigi’s Boxu malo priamy vplyv aj na tržby. Zákazníci kupovali produkty nájdené cez nové vyhľadávanie častejšie. Počet nákupov po kliknutí na produkt vo výsledkoch vyhľadávania stúpol o 121%. Tento rast bol natoľko výrazný, že podiel nákupov z vyhľadávania na celkovom počte nákupov sa zvýšil o 43%.
Výsledky porovnania potvrdili dôležitosť funkčného vyhľadávania na webe e-shopu. Aj pri dlhodobo etablovanej značke sa objavil obrovský potenciál na zlepšenie, ktorý priniesol nielen častejšie používanie vyhľadávania, ale aj nemalé zvýšenie tržieb. Vyhľadávanie, ktoré je vďaka umelej inteligencii schopné aktívne sa učiť z dát, tak bolo veľkým prínosom aj pre spoločnosť formátu Muzikeru.
Dokazuje to, že e-shopy by sa mali svojím vyhľadávaním zaoberať, pretože nákupy produktov nájdených cez vyhľadávanie môžu predstavovať výrazný podiel ich celkových tržieb. Nedostatočne funkčné vyhľadávanie spôsobuje premárnené príležitosti. Krátkodobo v podobe prepadnutého zisku a dlhodobo v podobe straty zákazníka.
