Medzi víťazov pandémie rozhodne môžeme zaradiť poskytovateľov streamovacích služieb. Rastúce ceny ich akcií výrazne ťažia z faktu, že obyvatelia na celom svete trávia viac času doma. Čo je nešťastím pre siete kín po celom svete je zároveň výhodou  pre poskytovateľov videoobsahu.

Ich rastový trend v počtoch predplatiteľov za posledný rok výrazne vzrástol a rovnako aj trhová hodnota takýchto spoločností. Streamovacie služby sú preto bezpochyby príležitosťou na diverzifikáciu portfólia investorov. Je predpoklad, že aj v tomto roku ich biznis ďalej porastie a tento trend sa pravdepodobne nezmení ani so skončením pandémie, ktorý zatiaľ zostáva v nedohľadne.

Netflix získal počas pandémie 38 miliónov nových zákazníkov

Spôsob života ľudí na celom svete sa od marca 2020 zásadne zmenil. V mnohých krajinách platia reštrikcie či lockdowny, tým pádom sa cestuje menej. Sociálny dištanc sa stal každodennou realitou. Väčšinu času trávime doma. Miesta, kde ľudia bežne chodili za zábavou ako kiná, divadlá a koncertné sály, dnes nefungujú vôbec alebo len v obmedzenom režime.

Tento spôsob spoločenského vyžitia dnes nahradilo sledovanie seriálov a filmov v pohodlí domova. Ľudia sú ochotní platiť za tento druh služby a svojím spôsobom im to aj vyhovuje. Veď za cenu dvoch lístkov do kina dostane k dispozícii predplatné na celý mesiac. A za tento poplatok získa neobmedzený prístup k rozsiahlej knižnici filmov a seriálov z vlastnej produkcie, ako aj blockbusterov a známych filmov z predošlých rokov.

O lídrovi tohto segmentu nie je už nejaký čas pochýb. Netflix mal v poslednom štvrťroku 2020 o pätinu vyššie tržby ako rok predtým v rovnakom období a počet jeho zákazníkov stúpol na 204 miliónov. To je nárast o 38 miliónov oproti stavu pred pandémiou. Na ilustráciu – za prvých desať rokov (do roku 2018) Netflix dokázal získať 140 miliónov zákazníkov, čiže súčasné tempo v získavaní predplatiteľov výrazne vzrástlo.

Disney+ má veľký potenciál

Akcie Netflixu narástli za uplynulý rok o 50 percent a úvodom týždňa dosiahli cenu 539 dolárov za akciu. V súčasnej trhovej hodnote spoločnosti je započítaný predpokladaný medziročný rast zisku na úrovni 40 percent a spoločnosť predpokladá ďalší rast zákazníkov v objeme 6 miliónov za prvý kvartál 2021. Vo svetle týchto informácií  by mali akcie spoločnosti aj naďalej zotrvať na rastovej vlne.

Druhou zaujímavou investíciou vo svete streamu je nepochybne Walt Disney a jeho Disney+. Táto služba dokázala navýšiť počet zákazníkov z aprílových 50 miliónov na súčasných 86 miliónov. Keďže Disney+ je stále v procese plánov na expanziu, priestor na získavanie ďalších predplatiteľov je výrazný, rovnako ako potenciál pre rast hodnoty firmy na burze.

Negatívom pre Disney bolo v tomto roku uzavretie zábavných parkov a prepúšťanie veľkej časti ich zamestnancov. Napriek tomu akcie spoločnosti Walt Disney vzrástli za posledný rok o 25 percent a úvodom týždňa dosahovali okolo 168 dolárov za akciu.

Medzi potenciálne zaujímavé investičné príležitosti môže v tomto segmente patriť aj nováčik Discovery Communications, ktorý počas minulého mesiaca oznámil vstup do sveta streamovaných služieb s platformou Discovery+. Je tu však aj celý rad ďalších poskytovateľov, ktorých akcie sa obchodujú.

Aj napriek dočasnému poklesu je trend rastový

Záver januára sa na akciových trhoch prejavil výraznejším poklesom kvôli negatívnemu sentimentu spojenému s pokračujúcim šírením pandémie, problémami s dodávkami vakcín, mutáciami vírusu covid-19 a opatrnejším výhľadom vývoja globálnej ekonomiky. Pri akciách streamovacích platforiem sme videli len miernu korekciu.

Keďže výhľad rastu akcií je optimistický, práve tento pokles môže byť dobrou príležitosťou pre nákup. Spolu s opatreniami v snahe spomaliť šírenie vírusu bude zrejme aj naďalej pretrvávať rast ochoty ľudí platiť za tento druh služby. V tomto segmente môžeme čakať skôr býčí trend. Nehovoriac o tom, že aj po zaočkovaní dostatočnej časti populácie v priebehu tohto roka sa spoločenský život pravdepodobne nevráti do rovnakých koľají ako pred vypuknutím pandémie.

Olívia Lacenová
Po absolvovaní žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre strávila 18 mesiacov ako redaktorka Hospodárskych novín. Vo svete finančných trhov začínala na oddelení sales, kde sa venovala klientom obchodujúcim prostredníctvom CFD certifikátov. Následne sa začala zaoberať analytickou činnosťou a rok pracovala pre značku xPartners so zameraním na trh s komoditami a drahými kovmi, ktoré vo fyzickej podobe považuje za najlepšiu formu zabezpečenia majetku proti neistote. Aktuálne pôsobí ako hlavná analytička značky Topforex.
Upozornenie

Upozornenie: Redakcia sa nemusí stotožňovať s názorom autora