Tento rok sa Wizz Air chystá otvoriť ďalších 40 liniek. Je jedným z najväčších objednávateľov najnovších, vysoko moderných a v prevádzke veľmi úsporných lietadiel A321neo, ktoré sa dostávajú do prevádzky. Budú mať 239 miest a Wizz Air si ich v priebehu rokov 2019 až 2024 prevezme až 110.

Silnú pozíciu si vydobyl najmä v postkomunistických krajinách (Poľsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko) či v krajinách bývalej Juhoslávie. Lieta aj do siedmich štátov bývalého Sovietskeho zväzu. Oslovil značnú časť cestujúcich smerujúcich za prácou do západnej Európy, ktorí sú veľmi citliví na ceny dopravy a aj letných dovolenkárov mieriacich k moru.

Otvoril početné linky z provinčných letísk, ktoré sa síce väčšinou vyznačujú menším komfortom, ale aj výrazne nižšími cenami letiskových poplatkov, čo nahráva výhodným cenám leteniek. Kvôli nerentabilnej doprave vyradil až 37 letísk.

S najväčším európskym lowcostom Ryanairom sa vzájomne rešpektujú, každý má svoju sieť liniek a v súčasnosti sa nesnažia o konkurenčný boj o pasažierov. Pozíciu stredo- a východoeurópskej jednotky si vybojoval v konkurencii so slovenskými SkyEurope Airlines, ktorí finančne nevydržali experimenty značne nekompetentného medzinárodného manažmentu a v roku 2009 skrachovali.

Neúspešný vstup na Slovensko

Vstup na slovenský trh v roku 2009 Wizz Airu nevyšiel, linku do Ríma po niekoľkých mesiacoch zrušil. Opäť prišiel až v roku 2013, ale nie cez Bratislavu, kde Ryanair osem rokov pohodlne vyberal hrozienka z koláča. Sústredil sa na Košice, kde má malú základňu s jedným lietadlom a týždenne 16 letov na osem letísk.

Potom pridal linku z Popradu trikrát týždenne do Londýna a pred poldruha rokom pripojil Bratislavu. Od júna bude postupne rozširovať spojenia z hlavného mesta Slovenska na 21 letov týždenne do šiestich miest.

Linkám z Balkánu a Ukrajiny ekonomicky pomáha blízkosť Viedne, cez Bratislavu tam za nízke ceny smerujú Macedónci, Ukrajinci, Rumuni a občania z Bosny a Hercegoviny.

Medzi 3 300 zamestnancami 42 národností je aj niekoľko desiatok pilotov, letušiek, mechanikov a ľudí na ďalších postoch zo Slovenska. V tomto roku ráta u nás s vyše 520-tisíc cestujúcimi, čo je takmer polovica počtu cestujúcich Ryanairu.