„Ide o jednu z najväčších zákaziek v histórii našich leteckých opravovní. Úspechom je však nielen to, že sme obstáli v konkurencii špičkových svetových podnikov, ale aj to, že týmto spôsobom zabezpečíme prácu pre ľudí v trenčianskom regióne na niekoľko ďalších rokov,“ uviedol minister obrany Peter Gajdoš.
Samotná firma, ktorú vlastní štát, ani slovenské ministerstvo obrany zákazku pôvodne nekomentovali s odvolaním na utajenie informácií.
LOTN by podľa rámcovej zmluvy mali opraviť najmenej desať a nanajvýš 36 bojových vrtuľníkov Mi-17 ruskej výroby, napísali HN. V prípade naplnenia celého kontraktu by zákazka dosiahla takmer desaťnásobok ročných tržieb firmy.
Záujem o zákazku mali podľa HN aj firmy z ďalších krajín, vrátane českého podniku LOM Praha. „Uvedené výberové konanie sa netýka vrtuľníkov poškodených v boji, ale vykonania generálnych opráv vrtuľníkov Mi-17 V5. V tomto tendri bol vybraný ako dodávateľ podnik LOTN,“ citoval denník riaditeľa firmy LOM Praha Romana Planičku.
Slovenský podnik LOTN dlhodobo čelí nedostatku zákaziek, spoločnosť bola závislá na objednávkach slovenského ministerstva obrany. Firmu, ktorá podniká aj v oblasti údržby, opráv a modernizácie lietadiel L-410 a L-39, chcela slovenská vláda prenajať súkromnej firme.
Ministerstvo obrany však tender vlani zrušilo, čo zdôvodnilo tým, že záujemcovia o podnik by zrejme nezaručili jeho oživenie a udržanie zamestnanosti.