Financujeme formulu, prefinancujeme aj vaše auto. S takýmto sloganom vstúpila začiatkom minulého roka na slovenský trh dcéra španielskej Banco Santander.

Najprv sa organizačná zložka Santander Consumer Finance vrhla na financovanie vozidiel formou úveru, neskôr lízing. Do roka chcela byť medzi desiatkou najaktívnejších lízingoviek. To sa jej síce v segmente osobných automobilov podarilo, no materská spoločnosť rozhodla, že „aktivity na Slovensku obmedzí".

Spôsob, akým sa chcel Santander presadiť na slovenskom trhu, bol pomerne agresívny. Na rozdiel od konkurencie priniesol nižšie akontácie a dlhšie doby splatnosti. Výsledky za minulý rok ani plány na ďalšie obdobie riaditeľ slovenského Santanderu Peter Palkovič zverejniť odmietol. O kvalite nadobudnutého portfólia nehovoriac.

Santander sa sťahuje zo Slovenska

Hoci oslovené autobazáre, s ktorými Santander spolupracuje, ešte jeho produkty poskytujú, hovorca Banco Santander Ovidio Cordero TRENDU odpovedal jednoznačne. „Prioritou spoločnosti je zlepšovanie rentability jej pobočiek, na čo je však potrebná istá kritická masa," vysvetlil.

V rámci politiky skupiny Santander pravidelne vyhodnocuje vývoj obchodných aktivít a trhov, na ktorých pôsobí. „Na základe týchto hodnotení a vo svetle globálnej ekonomickej krízy sa banka rozhodla obmedziť svoje aktivity na Slovensku," uzavrel O. Cordero.

Foto - Maňo Štrauch