Vplyvnejší slovenskí influenceri počas pandémie posilnili svoje dlhodobé spolupráce. Tí menší mali, naopak, náročnejšie obdobie. Pandémia zvýšila percento aktívnych používateľov sociálnych sietí a zvýšil sa aj priemerný čas, ktorý na nich trávili. So zvýšeným časom sa zväčšil dopyt po zaujímavom obsahu. Tvorcovia sa buď prispôsobili a tvorili iné formáty obsahu, expandovali na iné siete, alebo stagnovali a zažili pokles počtu aj pozornosti publika.

Zväčšenie rôznorodosti aj konkurencie

Požívatelia aktívne využívali Instagram, Facebook, Youtube či TikTok na vyhľadávanie správ, motiváciu, cvičenie, varenie, návody, vzdelávanie či zábavu. „Slovenskí influenceri posilnili obsah vo formátoch, ktoré predtým nevyužívali, ako napríklad živé vysielania, kooperácie na Instagrame či Facebooku a streamy na YouTube. Tvorili tiež krátke videá pre Reels na Instagrame a TikTok a intenzívnejšie spolupracovali so značkami pri propagácii tovarov a služieb,“ hovorí expertka na komunikáciu na sociálnych sieťach Tamara Gončárová.

Obmedzenie slobody pohybu, prepájania sa väčších skupín a pozastavenie činností gastro sektora, umelcov, cestovného ruchu či fitness odvetvia zasiahlo influencerov tvoriacich obsah v daných témach. Posilnilo sa odvetvie DIY, návody, tipy, psychologické poradne či tréningy na doma. Organický rast sledovateľov sa spomalil, pretože sa zvýšila konkurencia tvorcov obsahu, rôznorodosť obsahu a presýtenosť siete reklamou.

Facebook
Neprehliadnite

Facebook nechce byť pozadu: údajne pripravuje vlastnú kópiu sociálnej siete Clubhouse

Počet sledovateľov už neznamená tak veľa

Instagram či YouTube tvorcom s menšou komunitou v dosahoch neprial, nakoľko v priemere klesli o 20 percent na post. Účet často dokázal v počte sledovateľov rasť len vďaka platenej cielenej reklame, propagácii od väčších influencerov a účasti v masových súťažiach či darovačkách od firiem. Ak influencer nerobil kroky k propagácií obsahu a jeho distribúcii, čisto tvorbou obsahu nedokázal udržať rast účtu, dosahy ani aktivitu publika.

„Základňa mojich fanúšičiek sa strojnásobila. Samozrejme, okolnostiam a nálade v spoločnosti som prispôsobila aj obsah svojho Instagramu. Z módy a predstavovania nových trendov som trochu upustila a prešla do viac edukatívneho obsahu, kde vysvetľujem ženám základy stylingu,“ hovorí Miroslava Dobis Michalkova, majiteľka instagramového účtu Fashionspy.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa