Donedávna trápili trenčianskych strojárov z Leoni čipy a pokles objednávok od výrobcov áut. Kríza, ktorú spôsobil ich nedostatkom v európskej výrobe áut, rozhádzala aj biznis nemeckého dodávateľa, ktorý už zvažoval hľadanie alternatív.

V súčasnosti musí skupina pre situáciu na Ukrajine riešiť väčší problém, a je viac než zrejmé, že jej slovenský podnik musí pridať plyn. Dodávateľ káblových zväzkov je líder na trhu a výpadky jeho dvoch závodov na Ukrajine už výrazne ovplyvňujú celý európsky automobilový priemysel.

Aj preto sa pozornosť čoraz viac upriamuje na ostatné východoeurópske prevádzky nemeckej skupiny, od ktorých sa  očakáva, aby čo najviac korigovali výpadky a v čo najväčšej možnej miere pomohli automotivu napĺňať výrobný plán.

TREND oslovil v tejto súvislosti slovenský podnik v Trenčíne, ktorý dodáva napríklad aj pre automobilku BMW.

Prehodnocujú vývoj

Leoni sa rozhodlo komunikovať aktuálnu situáciu prostredníctvom centrály, podľa ktorej nie je situácia vôbec jednoduchá. „Pracujeme v úzkej spolupráci so zákazníkmi a dodávateľmi a na plné obrátky, aby sme zvládli následky súčasných prerušení výroby v  závodoch v Stryj a Kolomyji, ktoré vyvolala ruská agresia proti Ukrajine.

Pracovná skupina, ktorá už bola niekoľkokrát rozšírená, pracuje v Leoni takmer nepretržite, aby neustále analyzovala a vyhodnocovala dynamický vývoj. Skúmame všetky možnosti kompenzácie prerušení výroby,“ uviedla spoločnosť .

Podľa nej je zrejmé, že „prerušenie výroby na Ukrajine môže mať, v niektorých prípadoch už má za následok, zníženú dostupnosť automobilových dielov najmä pre európsky automobilový priemysel. Zároveň si treba uvedomiť, že táto situácia sa momentálne netýka len Leoni, ale celého odvetvia“.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa