Tunelári a.s. Banské stavby Prievidza sa vlani presadili pri budovaní cestných a železničných tunelov a iných podzemných diel v zahraničí. V Nemecku, Slovinsku, Sýrii a Českej republike realizovali takmer 60 % z celkového objemu stavebných prác viac ako 700 mil. Sk. Podľa slov obchodného riaditeľa Ivana Magdolena sa im tak podarilo vytvoriť pracovné príležitosti pre skúsených baníkov a technikov po útlme výstavby diaľnic na Slovensku, s ktorými by sa inak museli rozlúčiť. V Nemecku, kde prebieha rozsiahla výstavba nových komunikácií, pracovali v minulom roku prievidzskí banskí stavbári priebežne na deviatich tuneloch. Ako zdôraznil I. Magdolen, obstáli v tvrdej konkurencii domácich i mnohých iných zahraničných stavebných firiem. Aj preto im zverili nielen razenie tunelov, ale aj betonáž definitívneho ostenia. Takýmto spôsobom budujú napríklad najdlhší, 7,9 kilometra dlhý diaľničný tunel Rennsteig, postavili tunel pre mestskú dopravnú sieť v Bernhasene a ďalšie podzemné diela potrebné pre novú železničnú rýchlodráhu medzi Kolínom a Stuttgartom. V lete 2000 dokončili 320-metrový železničný tunel Stanievci v Slovinsku. Na základe dobrých výsledkov dostali v tejto krajine aj ďalšiu zákazku. Koncom roka už začali raziť ďalší, tentoraz diaľničný tunel Trojane na novej diaľnici Maribor - Ľubľana v dĺžke takmer tri kilometre. Súbežne budú raziť obe tunelové rúry, čo je najefektívnejší spôsob vzhľadom na organizáciu práce a využívanie techniky. V Sýrii v apríli odovzdali vyše štvorkilometrový zavlažovací tunel, ktorý stavali 38 mesiacov.

Od Čierneho mora cez továrne na zbrane po nových regrútov. EÚ chystá obranný val voči Kremľu
Brusel predstavil stratégiu, ktorá má zvýšiť pohyblivosť vojenskej techniky a chrániť kritickú infraštruktúru v Európe. Nemecko sa dohodlo s Ukrajinou na spoločnej výrobe zbraní dlhého doletu