Aké boli rozhodujúce momenty, vďaka ktorým ste sa vypracovali na post investičného riaditeľa európskej divízie jedného z najväčších svetových investičných fondov?

Keďže ma moja práca dosť baví a mal som šťastie aj na dobré investičné rozhodnutia i inšpiratívnych ľudí okolo seba, v Advente stačilo na úspešné napredovanie prejaviť len trochu pracovnej flexibility. Musel som mať ochotu prenikať do nových oblastí biznisu a tiež pomerne veľa cestovať. Veľa zohralo aj to, že pred príchodom do Adventu som mal relevantné skúsenosti z akvizičných projektov vo viacerých krajinách strednej a východnej Európy. Predtým som sa rovnakej oblasti venoval aj v poradenskej spoločnosti Deloitte. Veľa mi dali aj moje štúdiá.

Slovensko je z pohľadu globálnych spoločností malým trhom. Čo musia takýmto firmám ponúknuť Slováci a ako sa v nich majú správať, ak sa chcú presadiť v ich štruktúrach?

Človeku zásadne pomôže znalosť širšieho stredoeurópskeho až celoeurópskeho prostredia. Dôležité je tiež špecializovanie sa na konkrétne odvetvia, v ktorých si postupne buduje znalosti a kontakty.

Do Adventu ste prichádzali tesne pred nástupom finančnej krízy v roku 2007. Ako vtedy zasiahla globálne investičné fondy? Nazerali ste na krízu vo fonde skôr s obavami, alebo ako na príležitosť nakupovať oslabené firmy lacnejšie?

Jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje úspešnosť investovania, je schopnosť odhadnúť obdobie, v ktorom je výhodnejšie viac nakupovať a v ktorom viac predávať. To sa nám v Advente v období okolo poslednej krízy z veľkej časti aj podarilo. Hlavne preto sa objem nami spravovaných aktív od krízy viac ako zdvojnásobil. Určite platí, že dobré investičné príležitosti sa dajú nájsť v každom období. Pri súčasnej vysokej likvidite a relatívne vysokých cenách podnikov si investovanie vyžaduje schopnosť posúdiť kvalitu odkupovanej firmy nielen veľmi kriticky, ale aj veľmi komplexne.

Zvolenčan robí z Frankfurtu obchody za miliardy eur

Zdroj: Trend.sk

Môžete byť konkrétnejší?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa