Príjem nadácií a občianskych združení z asignačnej dane známej skôr ako „dve percentá“ stúpol vlani takmer na 70 miliónov eur. Dve percentá sú jedným z pilierov financovania neziskového sektora a verejnoprospešných služieb, ktoré neziskovky na Slovensku poskytujú. Hoci asignačná daň tvorí približne len desatinu z celkových príjmov tohto odvetvia, pre mnohé organizácie tvorí kľúčový zdroj financovania – najmä pre takzvané firemné nadácie.

Stať sa oprávneným prijímateľom dvoch percent nie je náročné – stačí registrácia vo forme občianskeho združenia či nadácie a dva roky činnosti v oblasti, ktorá prináša verejnosti prospech – napríklad rozvoj vzdelávania, kultúry či športu. Veľké firmy môžu vďaka svojej vysokej dani z príjmu rozdeliť týmto prijímateľom prostredníctvom dvoch percent státisíce až milióny eur ročne.

Mnohé sa preto rozhodli, že si založia vlastné organizácie a nad použitím dvoch percent si ponechajú plnú kontrolu. U. S. Steel, Tesco, Orange, Volkswagen, Tatra banka či SPP prevádzkujú firemné nadácie, ktoré nesú ich meno, a asignačnú daň posielajú každý rok na účet práve im.

Vzhľadom na finančnú silu svojich zakladateľov získali

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa