Do vývoja hľadáme nielen tvorivých, ale aj zdravo drzých ľudí

Branislav Poliak Zdroj: Ivan Fleischer

Aké sú výhody, že Embraco na Slovensku išlo do výskumu a vývoja a vybudovalo tu technologické centrum?

Branislav Poliak: Stabilita. Pre náš vývojový tím aj pre závod. Keď viete produkt zmeniť a prispôsobiť trhu, tak máte slobodu a nezávisíte od nikoho iného, lebo je vo vašich rukách. Produkt vyvinutý v USA alebo v Nemecku viete vyrobiť kdekoľvek na svete. Ak však príde nový zákazník a povie, že chce zmeniť nejakú črtu výrobku, tak musíte oslovovať centrálu. Teraz si vieme veľa produktov, ktoré vyrábame, sami upravovať a prispôsobiť. A vieme prísť aj s novými výrobkami.

Zmenilo sa vnímanie slovenského závodu v rámci koncernu?

BP: Áno, pred pár rokmi sme sa snažili presadiť aspoň jeden náš nový nápad. Teraz sme už stabilným partnerom a pracujeme na tom, že tu bude technologické centrum.

Čo bolo najťažšie?

BP: Presvedčiť ľudí. Najprv na Slovensku, aby pochopili, že má význam komunikovať s centrálou a zdieľať nápady. Druhý krok bol zase presvedčiť centrálu a získať si jej dôveru. S odstupom troch rokov môžem povedať, že druhý krok bol ťažší.

Na ktorý projekt ste najviac hrdí?

BP: Na to, že sme získali dôveru centrály. Minulý rok vytvorilo Embraco plán nových produktov na najbližšie tri roky a segment komerčného chladenia kompletne vytvorili Slováci. Je za tým skryté všetko – know-how ľudí, ich kompetencie, komunikácia. Už vieme presadiť aj vlastné nápady. Osobne som najviac hrdý na tím, ktorý sme tu vytvorili, a hodnoty, ktoré uznávame.

Do vývoja hľadáme nielen tvorivých, ale aj zdravo drzých ľudí

František Harčár Zdroj: Ivan Fleischer

Je pri ľuďoch vo vašom vývojovom tíme dôležitá schopnosť komunikácie a prezentácie?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa