V roku 2011 ste sa postavili na čelo prvého samostatného slovenského manažmentu Lidla. Pod vaším vedením urobil obrovský krok vpred. Aký máte recept na úspech?

Jednoduchý, mali sme dobrý mančaft. Dokázali sme idey nielen pripraviť, ale aj zrealizovať. Keď sme vedeli, že nejaká vec je správna, všetci sme ťahali za jeden povraz. Gro úspechu je naozaj v tímovej práci a v kvalitnom marketingu. Investovalo sa do zamestnancov, zameriavali sme sa na procesy. Nerobili sme zmeny len preto, aby sme ich robili, ale zásadné, žiadne Potemkinove dediny, len aby to nejak vyzeralo.

Je Lidl skutočne taký dobrý, ako sa prezentuje, alebo jeho úspech stojí skôr na šikovnom marketingu?

Myslím si, že oboje. Procesy, ktoré sa za tie roky nastavili, fungujú. Marketing tomu dodáva lesk, čaro. Je to dlhé roky cepovaný systém. Lidl jednoducho ide, napreduje, investuje. Zamýšľa sa nad svojím biznisom. Keď sa venujete permanentne hlavnému biznisu, tak máte úspech.

Vymakal Lidl, teraz si vyhŕňa rukávy v Terne

Stanislav Čajka Zdroj: Maňo Štrauch

V čom vidíte hlavný rozdiel v manažovaní obchodného reťazca pre veľký nadnárodný koncern rangu Lidl a domácu investičnú skupinu Sandberg Capital?

V Terne nanovo nastavujeme biznis model, máme viac voľnosti a možností. Škála a pestrosť diskusií je oveľa širšia. Samozrejme, stále musíme o tom presviedčať aj akcionára, čo je logické. V korporáte viete čerpať z historických skúseností, no máte dané určité mantinely. Môžete sa k nim priblížiť, avšak nie je tam až taký zásadný priestor na zmenu. Nemôžete povedať, že napríklad od zajtra nebudete červeno-bieli, ale zeleno-hnedí.

Terno už dlhšie používa slogan, že sa mení k lepšiemu. V praxi však veľký skok neurobilo. V čom sú najväčšie rezervy?

Najmä v práci na predajnej ploche. Vlani sa urobil kus roboty, ktorý bude vidieť tento rok. Zaviedli sme nový softvér na predajniach, centrále a zavádzame ho tiež v logistickom centre. Toky tovaru sú kvalitnejšie než v prvej polovici vlaňajška.

Zasahuje vám do práce v Terne skutočnosť, že majiteľ má väzby na finančnú skupinu J&T?

Nie.

V predajniach ste sa vrátili od Poštovej banky ku kartovým terminálom UniCredit Bank. Bolo to vaše rozhodnutie?

Udialo sa to ešte pred mojim nástupom a na základe výberového konania. Nie sme zviazaní. Nastavujeme rytmus ako v každej bežne fungujúcej firme.

Vymakal Lidl, teraz si vyhŕňa rukávy v Terne

Stanislav Čajka Zdroj: Maňo Štrauch

Keď ste nastupovali do Terna, hovorilo sa o expanzii. Máte už konkrétnejšie plány?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa