Stará garda šoférov, vychovaných zväčša ešte za socializmu, postupne odchádza do dôchodku a novej krvi je katastrofálne málo. Povolanie kamionistu už nie je také atraktívne (ani finančne) ako v minulosti. Situáciu navyše zhoršuje, že s rovnakým problémom sa borí prakticky celá Európa. Západné firmy pohodlne preplatia slovenských dopravcov a sťahujú k sebe šoférov ochotných za lepšiu výplatu stráviť aj dlhší čas na cestách mimo domova.

Veľa práce, málo pláce

Nebyť akútneho problému s chýbajúcimi vodičmi, a teda aj s nedostatkom kamiónov, cestná doprava by rástla nevídaným tempom. Vlaňajšie štatistiky napriek tomu svedčia o oživení trhu, aké si dopravcovia pamätajú z obdobia pred vypuknutím hospodárskej a finančnej krízy. Objem prepravy tovaru cestnou dopravou v minulom roku stúpol medziročne o viac ako desatinu na 142,6 milióna ton. O fúz lepší výsledok sa naposledy zrodil v roku 2008.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa