Poďakovať sa zamestnancom, spolupracovníkom, klientom. To je hlavná myšlienka firemných večierkov, ktoré už v tomto období robia z hotelov bzučiace úle. Vo všeobecnosti ostáva najobľúbenejším programom dobré jedlo a tanec, trendy však velia firmám zabaviť svojich hostí aj degustáciami vína, tancom priamo vo „vodnom svete“, zapojenie hostí do varenia pod taktovkou známych šéfkuchárov, tematickou réžiou à la Hollywood, kasíno, kabaret či 20. roky...

Niektoré spoločnosti chcú iba v pokoji uhostiť pozvaných a o práci nepadne ani slovo. Medzinárodné firmy často spájajú večierok s pracovným mítingom, a tak aj v nitrianskom hoteli Mikado občas zapínajú dataprojektor. Inokedy zase priestory hotela ožijú divadelným predstavením či koncertom. Veď v sezóne tu zrežírujú viac než dvadsiatku večierkov; tých menších do 50 hostí aj niekoľko denne.

„Viac však nedokážeme prijať. Firmy majú záujem o štvrtok a piatok a tých je v decembri len šesť,“ približuje večierkovú štatistiku riaditeľka Anna Labošová. No a hoci si všetci želajú vianočnú výzdobu – exteriér hotela ozdobený svetielkami, stromček v loby ladený do zelena a strieborna či v konferenčných priestoroch do medenej a zlatej –, vyberajú si radšej jesennú kulinársku klasiku. Najčastejšie dvoj-trojchodové menu v cene 15 až 20 eur na hosťa z kačaciny a husaciny, diviny, zo zabíjačkových špecialít, z tekvice a gaštanov...

O celkom inú gastronómiu ide v bratislavskom hoteli DoubleTree by Hilton. Generálna riaditeľka Rozwitha Bieber spomína kapra, zemiakový šalát, kapustnicu, ale aj burgery s červenou cibuľkou restovanou na slaninke a javorovom sirupe, rebierka s americkými zemiakmi či moriaka so zemiakovou kašou a jemne dusenou šošovicou.

Nesmú chýbať medovníky, linecké pečivo, slivkové crumble alebo pečené jablká a na záver varené víno, vianočný punč. „Niektoré večierky sú tradične „gýčové“, iné zase hipsterské. Vládne pestrosť, rôznorodosť... Keďže bol celý rok pre nás hotelierov úspešný, cítiť to aj v počte večierkov. Pre mňa je však najväčším prekvapením, že ľudia začali byť k sebe milší,“ R. Bieber vraví aj o zmene dekorácií, napríklad v podobe „candy“ stánku alebo desiatok drobností.

Tichá noc v réžii hotela

Doma alebo

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa