Patríte medzi akvizične najrýchlejšie rastúcich strategických investorov v regióne. Ako to dokážete? Lebo akvizície sú náročné nielen na financie, ale aj na začleňovanie nových prírastkov do štruktúr matky.

Či robíme akvizícií výrazne viac ako iní, neviem posúdiť. Vždy sa dívame aj na viac firiem, ale ročne kúpime najviac jednu-dve. Na to máme dostatočné kapacity. Na akvizície navyše v Kofole nemáme špecializovaný tím. Robia ich u nás ľudia, ktorí majú na starosti aj iné činnosti.

Úspešný príbeh Kofoly je aj o chybách a nezdaroch

Kofola ČeskoSlovensko, Ostrava Zdroj: Maňo Štrauch

Čo je kľúčové pre úspešne začlenenie novej posily do štruktúr materskej skupiny?

Integráciu robíme podľa toho, čo to nové vlastne je. Ak kupujeme nápoje, ktoré už robíme dlhé roky, veríme vlastným postupom. Prenášame ich do novej firmy. Ak je to však pre nás nový biznis, ako keď sme v posledných rokoch išli aj do šalátov či bylinných produktov, vieme nechať akvirovanej firme aj väčšiu autonómiu.

Môžete uviesť príklad?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa