Nie je to žiadny historický monument ani frekventované moderné akvárium, ale tržnica Time Out Market, ktorú ročne navštívia viac ako tri milióny ľudí. Pod jednou strechou ponúka výber približne štyroch desiatok predajcov kvalitného jedla a žije rôznymi podujatiami. Lisabonský projekt je vzorovou ukážkou boomu moderných tržníc, ktorý zažíva množstvo destinácií na oboch brehoch Atlantiku.

Trend s veľkým potenciálom

Trend budovania moderných, vizuálne príťažlivých zážitkových tržníc si zobrala pod drobnohľad globálna realitná poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield. Vo svojej štúdii Food halls of Europe 2017/2018 uvádza, že vo veľkých európskych mestách sa nachádza asi sto projektov, či už fungujúcich tržníc, alebo zámerov v rôznom štádiu prípravy.

V závere publikácie zostavila adresár európskych tržníc, v ktorom má zastúpenie aj Slovensko s bratislavským Fresh Marketom. V Česku či Rakúsku projekt tohto typu zatiaľ nemajú.

Boom 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa