Niektoré odhady hovoria až o 700 miliónoch. Ale čo vlastne TikTok je a prečo by vás mal zaujímať? Pretože v sebe skrýva obrovský potenciál pre bežného používateľa s kreatívnym duchom aj pre firmy. Hoci nie všetky.

Pomohla akvizícia

 

Za vznikom nového digitálneho fenoménu je pomerne jednoduchý príbeh. Pred necelými štyrmi rokmi pekinská firma ByteDance spustila na domovskom trhu Douyin, jednoduchú aplikáciu na vytváranie a preposielanie krátkych videí.

Mohla sa inšpirovať obľúbenou aplikáciou Vine, ktorá fungovala na podobnom princípe a práve vtedy končila. Douyin nabral za prvý rok až 100 miliónov používateľov, a tak ByteDance chcel rozširovať pôsobenie. Pre domácu legislatívu však museli mimočínsku verziu umiestniť na zahraničné servery. Preto túto edíciu premenovali na TikTok. Onedlho postúpila na prvé priečky v počte stiahnutí.

Na druhom konci sveta, v Spojených štátoch amerických, práve v tom období rozbiehali veľmi podobnú službu Musical.ly. Znova šlo o krátke videá so zameraním na imitovanie spievania. Akýsi druh videokaraoke. Bol to hit, ktorý tvoril prvé hviezdičky a začali sa oň zaujímať aj firmy ako Coca Cola.

Na konci roka 2017 prišla správa, že ByteDance kupuje Musical.ly za okrúhlu miliardu amerických dolárov. Všetky účty z Musical.ly sa preniesli pod značku TikTok a na svete bol zrazu gigant v oblasti sociálnych sietí s viac ako miliardou stiahnutí aplikácie pre Android a iOS a približne s pol miliardou používateľov, ktorí službu spustia aspoň raz mesačne. Ide o najrýchlejšie rastúcu platformu na západnom trhu. To so sebou prináša obrovský potenciál, ktorý ešte neobjavili všetci. A kto sa poponáhľa, môže na tomto divokom západe sociálnych služieb naraziť na zlatú žilu.

Miliónová zábava pubertiakov

Ako konkrétne TikTok funguje a prečo vo svete, kde

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa