Klient v prvých rokoch splácal v podstate len poplatky a jeho peniaze sa nikde nezhodnocovali. Výška poplatkov bola niekedy aj deväť percent, pričom sa počítala z celkovej sumy, ktorú mal klient zaplatiť počas celého trvania zmluvy. V prvých troch rokoch väčšinou klient nič neinvestoval, ale len splácal poplatok ktorý z väčšej časti putoval na províziu za sprostredkovanie.

Nevýhodné zrušenie zmluvy

„Ak klient ukončil zmluvu po prvom alebo druhom roku, vo väčšine poisťovní dostával nula až približne šesť percent zo zaplateného poistného. Produkty poisťovní sa však líšili v tom, koľko dostal pri zrušení zmluvy po treťom roku,“ vysvetľuje finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik.

Podľa neho bol rozdiel aj v desiatkach percent. V ďalších poisťovniach musel klient prekonať aspoň štyri roky trvania poistenia, aby dostal viac než nulu.

Podmienky sa zmenili

Od januára tohto roku musia podľa zákona poisťovne

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa