Pretože tento čin nasledovali stovky ďalších. Zo strany VW, iných firiem z automobilového priemyslu, no aj ďalších odvetví. Dokopy priniesli zmenu slovenskej industriálnej scény na súčasný vysoko funkčný model. Že v ňom hrajú aj po vyše dvoch desaťročiach nemecké firmy prím, zrejme prekvapí málokoho. Veď nemecká ekonomika je kľúčový trh pre slovenský export a navyše zaváži aj nosné zastúpenie firiem z tejto veľkej krajiny v tuzemskom priemysle. Strojársky priemysel a v rámci neho automobilová výroba, ktorá sa však vzhľadom na trendy v autobrandži rozšírila naprieč tradičnými sektormi, sú jeho pevný základ. A naopak, pre materskú skupinu dôležitý pilier.

Silná štvorkolesová základňa

V centre priemyslu je stále firma s dvojitým vé v logu. Nielen preto, že napríklad v roku 2012, keď tržby celého strojárstva dosiahli (čo sa firiem s 20 a viac zamestnancami týka) 26,5 miliardy eur, vykázal iba Volkswagen Slovakia tržby viac ako 6,5 miliardy eur. A to tvorí strojarina viac než tretinu výkonov slovenského priemyslu.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa