V skutočnosti to také jednoduché nebolo ani v ére spisovateľov zvučných mien minulého storočia. Ani dnes začínajúca spisovateľka či spisovateľ neplnia len úlohu umelca. Ak chcú svoje knihy vidieť na pultoch kníhkupectiev, na začiatku publikačnej činnosti sa musia vedieť predať.

„Keď autor dokončí svoje dielo, mal by premýšľať nad tým, či chce práva na svoju knihu predať vydavateľstvu, a teda publikovať svoju knihu tradičnou cestou, alebo chce knihu vydať z vlastných zdrojov ako self-publisher. Oboje má svoje za aj proti,“ vysvetľuje autorka knižnej trilógie Insomnia Vladimíra Šebová.

Druhá možnosť je finančne náročnejšia. Cena závisí hlavne od množstva vytlačených kusov, počtu strán, typu papiera. Autor si musí zaplatiť aj za korektúru, návrh obálky, sadzbu, tlač a v neposlednom rade marketing. „Hovoríme teda o tisíckach eur bez toho, aby autor vedel, či sa mu vrátia,“ hovorí mladá spisovateľka.

Celú ťarchu financovania výroby a sprostredkovania predaja však môže autor preniesť na vydavateľstvo. Musí ho

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa